05
May
09

Inimesed polegi nii ainulaadsed…

Eelmisel nädalal tuli BBC lagedale uudisega, mis lükkab ümber arusaama, et ainult inimesed suudavad muusika järgi tantsida. Nimelt keskendus Current Bilogy  kahes uurimuses lindude võimele “biiti tajuda”. Huvi tekitajaks oli Snowballi nimeline kakaduu, kes paistis silma Backstreet Boysi loole kaasa elamisega.

Uurijad mängisid linnu lemmiklugu kolmel eri kiirusel. Kordust vaadates selgus, et sulelise liigutused vastasid muusika tempole täiuslikult.

Praegusel hetkel seostavad teadlased tantsuoskust võimega vokaale õppida ja jäljendada. Sellisele järeldusele jõuti pärast tuhatkonna tantsiva looma uurimist. Selgus, et kõiki biiditunnetajaid just see võime ühendas.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8026592.stm

8 Responses to “Inimesed polegi nii ainulaadsed…”


  1. May 6, 2009 at 09:20

    teine post juba, kus juurdekäiv foto ei kannata kriitikat. Mis toimub ma küsin?!

  2. 2 hannesebloginimi
    May 6, 2009 at 09:39

    pilt on on vägagi teemakohane!
    mis sealt puudu on siis? lazerid? kolmnurkne tekst? kutse peole? piletihind?
    ei maksa selle virisemisega pilli lõhki ka ajada 🙂

  3. May 6, 2009 at 10:24

    IRV @ Mr.Whip!!

    Mis toimuma peab? Pildi peal on kakaduu. Kas kõikidele piltidele on vaja glow efekt peale panna???

  4. May 6, 2009 at 10:37

    😛 kämooooon inimesed. ma niisama istun utlibis raamatuvirna taga ja igavlen. … glow effect ei ole mu elu. iseenesest ma olen natuke fotokretiin, aga no see on minu teema.

  5. 6 uku
    May 6, 2009 at 12:59

    see kakaduu on ikka eriti funky! sellest saab raudselt uus youtube’i hitt!

    kui nüüd aga väike kõrvalepõige teha, siis selle postitusega seoss meenus mulle vestlust genklubis ühe DJ-ga. nimelt väitis ta, et ka linnulaul on laias laastus sama struktuuriga kui inimese muusika. et neli korda kordub 1 motiiv ja siis seda muudetakse.

    vaatamata muudele asjalikumatele tegevustele tuli mul tuju seda kontrollida. tegin siis akna lahti ja panin oma näpumetronoomi tiksuma. põnev oli :). esmased tulemused näitavat, et kui võtta ühe laulu pikkuseks neli lööki (bpm ca 60), siis on enamasti üks takt laulu ja kaks takti vaikust. mõnikord on üks takt vaikust. nii siis lauldakse mõned korrad (4-5) ja siis ollakse natuke aega vait. laulu enda motiiv vahetus üsna kaootiliselt, aga äkki oli see proge-lind :). liiki ma kahjuks ära ei tunne. peaks end fred jüssi juhendamisel kurssi viima.

  6. 7 Johan
    May 6, 2009 at 18:51

    uku, see mis sulle aknast kätte kostus, oligi porr

  7. 8 uku
    May 7, 2009 at 21:53

    mul on hea meel, et sina kui mu tallinna naaber õues toimuvaga mind ilusasti kursis hoiad 🙂


Leave a Reply

Well Played, Sir

Muusikablogi muusikasõpradelt muusikasõpradele. Kui sul on mõni omatehtud lugu, remiks või miksteip, mida tahaksid siin promoda, siis kirjuta meile: wellplayedblog@gmail.com

Statistika

  • 184,910 lööki

