01
Dec
09

hud mo essential mix

See on täitsa hull sett, strait up crazy.

Hudson Mohawke on üks šotimaalt pärit noor kutt, kes võttis kätte ja hakkas täiesti teise nurga alt muusikat tegema. Mõned ütlevad, et nagu Flying Lotus aga mina ütlen et ta on täitsa omaette klass. Pete Tongi sissejuhatuses kõlas, et tüüp teeb hiphopile sama mida Apex Twin tegi technole. Ainult et see ei ole mingi hiphop enam…

Kuulan praegu seda setti ja ma ei saa lihtsalt üle. Siin blogis sai ta mainitud esimest korda veebruaris, kui Oliveriga avastasime LuckyMe leibeli, kus oli igast vahvaid mixe ja pilte. Siis tundus kogu värk nii uus ja värske ja… lihtsalt ilus. Aga midagi jäi nagu veel puudu, siis tuli see afrohauss ja ei olnud mahti seda väga enam kuulata.

Siis kuulsin paar nädalat tagasi Four Tet- Love Cry Joy Orbisoni remixi, üleeile ostsin paar Joy Orbisoni enda lugu ja näppasin blogosfäärist paar Jakwobi uut remixi ning mõtlesin ühe kena mixi teha… ja siis eile lihtsalt plahvatas kogu värk, kui Hud Mo setti kuulama hakkasin. Küll ma selle mixi ära teen aga praegu lihtsalt ei saa, kuna oleks enda ees natuke piinlik lihtsalt.

Mul on nende settidega nii, et iga natukese aja tagant ikka teen mõne, peamiselt endale kuulamiseks ja harjutamiseks. Paljuski ka selle pärast, et väga vähesed teiste tehtud mixid on nii head, et tahaks algusest lõpuni kuulata. Parem teen ise just sellise nagu endale meeldib oma lemmiklugudega.

Aga iga natukese aja tagant tuleb kuskilt üks mix, mis uut suunda ja järgmist levelit näitab. Oli Mark Ronsoni Essential, oli Diplo Essential, oli Kid Freshi Shanghai mix, oli Skreami Essential, oli Rusko Essential, oli Dubfire Essential, oli Major Lazeri Essential (tuleb välja et Essentail Mix on ikka essential, vähemalt minu jaoks, no ja muidugi ka Wellplayedi So 200..). Isverisver ja nüüd on Hudson Mohawke, pani kõige uue ja hea kokku ning teeb kõik selle tasa, mis Flying Lotusel, Mr Scruffil ja Dj Yodal puudu jäi.

Pean siinjuures veelkord mainima ka seda Lauri Tähe Reede Mixteipi. Kes tolle seti põhjal on minu jaoks Eesti oma Hud Mo. Aga seda Essentiali peate kuulama ja kui ei meeldi siis kuulake veel, niikaua kui hakkab meeldima. See lihtsalt on nii hea. Ja Mowka, ühtegi hiphopi mixi ma pikka aega ei tee, pole mõtet, kuula parem seda.

Ma arvan et ma saan päris palju heitmeili peale seda postitust, eriti kui Johan peaks peale sattuma, mis seal ikka, siis te lihtsalt ei saa veel aru 🙂

Lae Hudson Mohawke Essential Mix alla

Vaata tracklisti

Strait up so effin crazy.

43 Responses to “hud mo essential mix”


  1. 1 Sir Ehala
    December 1, 2009 at 20:28

    oh jaaaa…see on ikka tulevane kuld suhteliselt!

    Mul isegi paar hudmo plaati ka siin riiulis….sain täna tasku RR’ist dorian concepti LP….see ka suht kreisi muss

  2. December 2, 2009 at 11:30

    nomaitea. olen seda joy orbisoni nüüd kuulanud ja. see on väga hea aga hudson mohawke oli ikkagi täielik gamechanger minu jaoks.

  3. 3 studio5est
    December 2, 2009 at 14:15

    ma olen seda pikka aega rääkinud, et dubstep-grime = jungle aastal 93/94! kõik teevad, mängivad, kuulavad! witness!

    hea miks, sekka paar reivi & haardkoori meeste asja ka.

  4. 4 hannesebloginimi
    December 3, 2009 at 17:25

    ” mis seal ikka, siis te lihtsalt ei saa veel aru” – kurb, et sa maitseerinevust (mis on kõige loomulikum asi siin maailmas ja see, mis selle maailma üldse elamisväärseks muudab) serveerid kui arusaamise küsimust. Mina oleksin sinu asemel õnnelik, et siin blogis ikkagi siiamaani võrldemisi laia stiilide spektri fanaatikud (kes on õnnetuseks ka järjest suurenevate egodega) rahumeelselt koos on suutnud eksisteerida. Ja pidage meeles, valitsevast muusikaparadigmast lähtuvalt on 99% selles blogis käsitletavast muusikast banaalne vaibakloppimine… 🙂
    Pärt longa, vita brevis est!

    (need sõnad on kirjutatud kõnealust miksi kuulamata. Orbisoni mix jättis ise võrdlemisi külmaks, kuulake parem curbcrawlersis olevat tema italo ja funki setti) http://thecurbcrawlers.com/blog/2009/09/12/joy-2/

  5. 5 Sir Ehala
    December 3, 2009 at 18:58

    krt hannes kirjutab ägedalt…sa võiks rohkem kirjutada ikka 🙂

  6. 7 Johan
    December 4, 2009 at 15:03

    dubstep-grime = jungle aastal 93/94!

    liiga palju tundmatuid selles võrrandis. palju võiks olla jungle 93 jagatud 94ga?

  7. 8 Johan
    December 4, 2009 at 15:05

    aga kuna minu nimi on postituses sees, siis ma ikka pean küsima:

    madis, peeter, tajo, studio5est, hannes ja paul, kas te teete nalja või tõsiselt?
    🙂

  8. 9 Johan
    December 4, 2009 at 15:07

    hudson mohawke on ju to-sha 🙂

  9. 10 Johan
    December 4, 2009 at 15:27

    aga jah, ma veel ei saa aru, miks see mix hea on.

  10. December 4, 2009 at 19:01

    Herr Viiner, miks mind võrrandisse tood?? Pole kuulanud ega kiitnud…

  11. 12 Johan
    December 5, 2009 at 04:24

    aga nõme oleks sind niisama kõrvale ka jätta, õppigem klemmidega tegutsema;)

  12. 13 Sir Ehala
    December 6, 2009 at 07:21

    ega ma midagi rohkem ei tahagi öelda kui et

    ja johani hurjutamise kannatan ka ära, sest no see lugu on minu arvates väga hea!

  13. 14 buugi
    December 6, 2009 at 16:45

    “kurb, et sa maitseerinevust (mis on kõige loomulikum asi siin maailmas ja see, mis selle maailma üldse elamisväärseks muudab) serveerid kui arusaamise küsimust”

    Aga maitse ongi ju suures osas arusaamise küsimus. Selline lugu on näiteks toitudega, konjakiga ning ka muusikaga. Jah, maitseerinevus on loomulik, kuid siin on natukene teine kontekst. Sellest saaks väga pikalt rääkida, kuid ma kirjutasin selle jutu inimesele, kellel on muusika vastu vähemalt nii palju huvi, et ta oskab seda setti võrrelda adekvaatselt.

    Samas tahaksin lisada, et peamine põhjus sellise sõnastuse kasutamiseks peitub selle seti erilisuses. Nagu Tajo ütles, gamechanger. Praegusel hetkel on Hud Mo muusika, vähemalt minu jaoks, kuidagi nii värske ja eriline, et mina olen valmis sellele ka erilist tähelepanu osutama. Selleks on näiteks see saama blogipostitus. Tegin kunagi sama Burialile ja tutvustuse lõppu kirjutasin Niallerilt laenatud sõnad:

    “As a listener, all this does is serve to put the music on a plateau. If you’re not feeling it, there must be something wrong with you, you’re musically challenged. Criticising it means you just don’t get it.”

    Praegu seostan neid kahte tähelepanuväärsuselt omavahel. Ehk eesmärk ei olnud kellegi maitset rünnata, ükskõik millist stiili see isik ka ei fännaks.

    Ja tahtsin veel lisada, et valitseva muusikaparadigma arvamusliidrid on enamasti vanemas eas professorid, kellel ei ole ülearust energiat ning kui nad tantsivas siis midagi rahulikku. Mitte nagu need noored, kes küll midagi muusikast ei “taipa”, kuid see vaibakloppimine on ju midagi sellist, mille järgi on hea tantsida, mitte mille saatel näiteks head veini nautida…

  14. 15 hannesebloginimi
    December 6, 2009 at 17:20

    See on muidugi osaliselt väga imetlusväärne, kui keegi äärmuslikus maitseveendumuses üritab oma eelistusest konstrueerida mingit metatasandit- platood, mille mõistmine/mittemõistmine, vaatama sinu vastuväidetele, ikkagi tuleneb inimese muusikamõistmise võimekusest. Ent sama võiks ju ka teha trance’i või šlaagri entusiastid. Ma ei näe meist kumbagi sellises situatsioonis enda piiratust tunnistamas, vaid pigem nentimas, et see inimene on lihtsalt muusikaliselt “vähemarenenud”.

  15. December 6, 2009 at 18:00

    lugupeetud akadeemikud ehastu ja aava

    see, et šlaagrivennad saavad peituda muusika-platoo teooria taha ei tähenda veel, et muusika-platoo teooria oleks vale.

  16. 17 hannesebloginimi
    December 6, 2009 at 18:13

    ära isegi ürita oma irooniaga meie viljakat debatti degradeerida, johan tali avantüür tõestas juba ilmekalt, et see ei õnnestu! 😀

  17. 18 Johan
    December 6, 2009 at 18:24

    hei.. kutid..
    igayks peseb oma platoo nyyd ise puhtaks.

  18. 19 buugi
    December 6, 2009 at 20:20

    Ma hea meelega loobun oma seisukohtade kaitsmisest, kuid viimase ajana tahan veel öelda, et Hudson Mohawke’i Essential mix ei ole minu hinnangul mitte ainult hea, vaid ka kogu tantsumuusika paradigmasse väikest nihet loov tõuge. Ma ei ole mingi spetsialist muusika teoorias, kuid olen ehk niipalju kuulanud, et midagi sellist ära tunda. Selle põhjendamine nõuab erialase terminoloogia tundmist, kuid olen lugenud paari teadustööd dubstepi “wonky” kohta, kus analüüsiti zomby, kode 9-ni ja joker’i heliteoseid. Ainult, et selle šoti tüübi andekus seisnebki ehk selles, kuidas ta oskab ebatavalisele rütmile juurde tuua kõrvale ilusad meloodiad ning seljuures hoides kõike tantsitavuse piirides.

    Selle headus traditsioonilises mõistes on kindlasti vaieldav, kuid tahaksin tähelepanu pöörata sellele, et tõenäoliselt selle mixi mõju viib mõningal määral teistsuguse arusaamani “heast” tantsumuusikast.

    Ja Hannes, sa siis ei olegi üldse seda kuulanud?

  19. December 7, 2009 at 02:42

    Minu muusikapsühholoogai õppejõud on juba mitu korda rõhutanud – tänapäeval on muusika kuulamise viise täpselt niipalju nagu on inimesi. Ta rääkis selle klassikalise muusika mätta otsast, aga see kehtib ka siin.

    Tema teine ilus näide oli ooperist – ooperist mitte midagi teadev inimene ei suuda mõista, miks on ooperis alati sama süžee, ning miks väikest tüdrukut mängiv naine on paks 50-ndates primadonna. Kuid fännid teavad, et ooperis on peamine muusikaline perfektsus ja emotsioonid, mitte lavaline välimus. Nii pole tegelased valitud süžee järgi, vaid pigem selle järgi, et seal oleks kõrge ja madal nais- ja meeshääl. See seab omakorda piirangud süžeele jne.

    Kindlasti on Hud Mo mixteip väga vinge hiphoppi ja wonki läbi ja lõhki kuulanud inimese jaoks. Fänn teab, mida muusikas siiani tehti, ja kuidas nüüd sama on saavutatud teistuguste ja uudsete võtetega. Mina kasvasin üles traadimuusika peal ja mina seda ei tea. Minu jaoks oli see mixtape vaevu tantsitava IDM-i rütmiline vorm. Ehk siis muusika, mida saab kuulata diivanil lesides, aga mitte eriti tantsides. Minu arvates. Ehk siis Aphexist on üle võetud just Richard D. James album, mitte aga midagi tantsitavamat.

    Seega Hud Mo-d ülistavate väidetega välja tulemisel paluks ka lahti seletada, milles see gamechange peitub. On kohatu niisama snoobitseda ja ütelda, et kes aru ei saa, on musikaalselt peetud.

  20. December 7, 2009 at 02:49

    PS! Seda konkreetset teipi ei suutnud ma üle 40 minuti kuulata. Kerisin edasi ja vaatasin, et midagi uut ei toimu… ja siis kuulasin hoopis italosetti, mis oli väga hea. On oskus omaette välja valida ja teipi miksata just sellised ajatud italo lood. Palju italost on niivõrd kaheksakümnendate maiguga, et nad mujale eriti ei sobigi. Kuid käesoleva teibi loovalik oli eeskujulik.

  21. 22 Johan
    December 7, 2009 at 16:28

    ma lihtsalt ei suuda uskuda, et te peate ikka ajama mingit teooriajura, et a la “sa ei mõista seda muusikat ja sellepärast ei saa sa aru, miks see peaks sulle meeldima”. elame ju ometi “maitse üle ei vaielda ajastul” mis võiks tähendada, et ei pea hakkama teise inimese maitset kuidagi mingite ebakompetentsete argumentidega kallutama. kui ma ytlen, et mulle ei meeldi, siis mulle ei meeldi ja mul on ausalt öeldes täiesti pohhui, kas teile meeldib või mitte. lisaks on mul õigus kasutada argumenti “lihtsalt ei meeldi ja kõik” seda täpsemalt põhjendamata, sest minuteada on siin tuumikommentaatorid kõik päris asjalikud muusikakuulajad oma arusaamadega.
    ei meeldi ka see, kui keegi ytleb, et saku õlu on parem kui a le coq sest… vestlused.

    kõik eelpoolnimetatu kokku liites oleks minu sõnum järgmine:

    lõpetage see debati pidamine ära nii labasel teemal ja hakake oma aastalõpu mikse tegema.

  22. 24 buugi
    December 7, 2009 at 18:30

    😀

    Johan, teed ka aastamiksi?

  23. 25 johan
    December 7, 2009 at 19:43

    hahahahahaa 😀

  24. 26 mowka85
    December 7, 2009 at 19:46

    Tahaks seda kuulda ja Ale Coqi juua 😀

  25. 27 Johan
    December 7, 2009 at 21:40

    vaatame seda asja ja joome viina ikka eksole..

  26. 28 hannesebloginimi
    December 16, 2009 at 17:23

    kuulasin (kaua jaksasin) seda teipi ja kohe üldse ei maitsenud… hiphop on nii ülilabane lihtsalt minu silmis lihtsalt 🙂

  27. 29 hannesebloginimi
    December 16, 2009 at 17:23

    lihtsalt-feil

  28. 30 mowka85
    December 16, 2009 at 18:36

    Hannes, sinu kommentaare lugedes tekib mul küsimus, et mida sa muusika puhul esteetikaks loed?

    Millisest kohast hakkab oksele ajama?

  29. 31 Johan
    December 17, 2009 at 21:53

    TRA YKSPÄEV SAAME KOKKU JA TAOME ÄRA.

  30. 32 hannesebloginimi
    December 19, 2009 at 12:49

    vormi, sisu, sõnumi, kompostitsiooni originaalsust, maitsekust ja minu maitsele vastavust (viimane neist kõige olulisem ja samas ka kõige subjektiivsem). Martin, mulle lihtsalt ei meeldi hiphop oma rütmide, primitiivse sõnumi (99% juhtudest) ja peavoolustumisest tingitud originaalsuse kadumisega. Erandid on mos def, ninjatune ja artistid ajast, mil hiphopil oli veel tugevalt poliitilne ja sotsiaalne sõnum (nt public enemy).

    ja kui kellelegi on vahepeal tekkinud vastupandamatu kihk Johan Talile kehalisi või vaimseid vigastusi tekitada, siis ta on eilsest alates jälle eestis… 🙂

  31. 33 Johan
    December 19, 2009 at 14:32

    kurat kirjuta raamat ma ytlen

  32. 34 Paul
    December 19, 2009 at 20:10

    Miks ainult Johan tappa saab?

    Madis sa tead suht kõigest, mis hausimaailmas välja tuleb? See on küll päris julge avaldus 😀

  33. 36 buugi
    December 19, 2009 at 21:22

    päris julge avaldus jah 🙂
    peaksin seda hausimaailma mõistet kitsendama ja kuidagi täpsustama…
    aga ma ei viitsi

  34. December 19, 2009 at 21:22

    Ah persse küll, sa tead hoopis hästi kiiresti kõigest, mis välja tuleb 😀

  35. December 19, 2009 at 21:26

    See ei ole mingi house, millest sa (vist) räägid.

  36. December 19, 2009 at 21:30

    Panen kolmanda kommentaari ka siis juba

  37. 42 buugi
    December 19, 2009 at 22:58

    nii on kõige lihtsam, rahul nüüd?
    nõme tähenärimine


Leave a Reply

Well Played, Sir

Muusikablogi muusikasõpradelt muusikasõpradele. Kui sul on mõni omatehtud lugu, remiks või miksteip, mida tahaksid siin promoda, siis kirjuta meile: wellplayedblog@gmail.com

Statistika

  • 184,909 lööki

