07
Feb
10

Gear Talk

Minu esimene pidu sai tehtud keskmise kontoriläpakaga, juhtme toppisin kõrvaklapiauku ja oligi party up! Miksimine käis silma järgi, BPMist ei teadnud keegi midagi. Nüüd, mitu aastat hiljem on tehnika küll paremaks läinud, kuid CDde ja vinüülide juurde pole ma kunagi läinud. Ja arvatavasti ei lähe ka.

Põhjuseid on palju – leian vajaliku loo sekunditega ükskõik mis kriteeriumi alusel, saan kasutada sämpleid ja efekte, ei pea tuhandeid plaate kaasas vedama ja kui kolmekesi Lazeritel mängime ei jää üksteisele ette. Mida ma siis kaasa vean plaadikohvri asemel?

  • Soft: Traktor Pro – alustasin kunagi Virtual DJ’ga aga aastate jooksul ei teinud nad vist isegi katset oma helimootorit kuidagi paremaks teha – pidevad hakkimised ja krobinad keset pidu oli täiesti tavaline. Traktoris on küll paar asja mida ma igatsen (parem BPM analüüs ja waveformide kõrvuti vaade), igas muus aspektis on aga vahe tuhande mäe kõrgune. No ei ole konkurentsi, ei ole. Ja hind on ka meeldivalt taskukohane.
    Ja teine väga väga väga oluline tarkvara on Dropbox, mis sünkroniseerib kogu muusikakollektsiooni erinevate arvutite vahel (nt. kui töö jaoks ja peo jaoks on erinevad arvutid) ja lisaks veel teeb varukoopia netti, kust kõik on alati kättesaadav kui midagi peaks juhtuma. On juba mind paar korda päästnud.
  • Midi-kontroller: Hercules DJ Console Rmx – endiselt kõige parem hinna, kvaliteedi ja mugavuse suhe tervel turul – pommikindel, ei lagune kunagi tükkideks, mõnusalt palju nuppe ja heebleid. Lisakirsiks tordil veel isearetatud custom mapping, kus palju nuppe on üksteisest sõltuvusahelates – olenevalt ühest nupust mõjutab teine kas efekte, EQsid või hoopis loope. Rmx’i eelkäijaks oli mul tilluke plastmassist Hercules DJ Console Mk 2, mis vähemalt minu käes pidevalt streikis ja oli rohkem väike sissejuhatus tõsiste kontrollerite maale.
  • Helikaart: Native Instruments Audio 4 DJ – kuni eelmise aasta alguseni kasutasin Herculese enda sisemist helikaarti – väiksemates ja vähemnõudlikemates kohtades ei osandki rohkemat tahta. Aga suuremates mõnusama saundiga kohtades jäi midagi justkui puudu. Heli oli lapik nagu piparkook. Native Instruments (ka Traktori autorid) hakkas õnneks valmistama ka ülikvaliteetseid DJ-helikaarte ja peale esimest proovimist olin ma kohe müüdud – heli läks soojemaks, dünaamilisemaks ja oi kui “lahti”.
  • Kõrvaklapid: Ecler ECH602 – enne neid klappe mängisin peamiselt sellega, mis kätte juhtus. Asi lõppes muidugi sellega, et kui teised mängisid ei kuulnud ma oma klappidest enam midagi. Lõpuks pidin käe sirutama millegi “õige” poole. Peale internetis ringi tuhlamist ja soovituste küsimist jäi valik just Ecleride peale ja no ei ole pidanud pettuma. Isegi kui ekskavaator kõrval täistuuridel põlevkivi lammutaks, saaksin rahulikult järgmist lugu valida.
  • Mürasummutajad: Alpine MusicSafe Earplugs – need kõrva ja pea ei vilise hommikul ja ka 60-aastaselt kuuled veel Vikerraadiost Jack Beatsi ilma et peaks raadiot vastu pead suruma. Üks parimaid investeeringuid, kõrvad ütlevad igal peojärgsel hommikul aitäh ja toovad kohvi ja saiakesed voodisse.
  • Arvuti: MacBook Pro 15” – Arvuti on tegelikult kogu võrduses üllatavalt vähetähtis. Olen mängind nii PC kui Maciga, võimsate ja lahjadega – tegelikult on nii, et enamus uusi arvuteid veab kõik ilusti välja. Oluline on pigem see, kui rasket läpakat viitsid kaasas vedada. Väike mitu aastat vana valge mäkk on näiteks väga turvaline ja hea valik.

Kui ma täna peaksin nullist alustama mida ma muudaksin?

Kõige parem lahendus on minna Native Instrumentsi veebipoodi ja laduda endale ostukorvi Traktor Scratch Pro (või Traktor Scratch Duo) tarkvara, Audio 4 DJ helikaart ja Kontrol X1 kontroller. Kõik ühelt ja samalt tootjalt, kõik sobivad kokku nagu valatult, 0 probleemi. Saad kasutada tavalisi CD mängijaid ja DJ pulti (palju palju palju mugavam kui ükskõik milline midikontroller) koos Traktori timecode CD’de või vinüülidega ja kogu efekti/sämplimise/loopimise/brausimise lõbu lahendab Kontrol X1. Best of both worlds.

See on minu soovitus anno 2010.

58 Responses to “Gear Talk”


  1. 1 Sim
    February 7, 2010 at 17:21

    Eelmine nadvahetus just oli pidu kus pidin algselt sobra traktor scratchiga timecoded vinyyle kontrollerina kasutades mangima sest CD dekke ei olnud. Motlesin et wohoo votan ainult oma kovaketta kaasa ja asi vask. Sissetunnetus ytles et poiss, vota vinyyli ka natuke igaks juhuks. Jumal tanatud et votsin, sest mingi tehniline jama oli ja pidu oleks seisma jaanud kui mul ei oleks vaha kaasas olnud(:

    Muidu jah, uusim Traktor Duo/Pro ja Serato on toesti kvaliteetsed vahendid ja kui digiga tegeleda siis kindlasti koige moistlikumad valikud. Siiamaani paljud kiidavad Ableton Live, ilmselt tanu sellele et viimasel ajal on turule tulnud moned vaga head Live kontrollerid nagu naiteks AKAI APC40. DJ kontrolleritest ma ainult Pioneer CDJ400 kasutanud niiet ei oska kommenteerida eriti. Allen&Heath ja Faderfox on vast koige kvaliteetsemad, kuid jah ilmselt ka tunduvalt kallimad kui Hercules.

  2. 2 johanjohanjohanjohan
    February 7, 2010 at 17:25

    confessions of a bloghouse hero.

    ostke vinyylikad :D:D:D

  3. 3 johanjohanjohanjohan
    February 7, 2010 at 17:34

    ja ma ei tea kui inimesed peol ei näe dj puldist õunasöömist, siis neil tekib mingi disrespect kohe dj vastu:D nii popp on mac dj’de seas.

  4. 4 Sim
    February 7, 2010 at 17:34

    Hahaha Jo, nii ekstreemselt ehk ei sonastaks ma seda.. sest enamasti ikkagi ei teki selliseid probleeme ja ma suht kindel et mul poisid ja tydrukud seal olid tsipa liigselt igasuguseid meelemyrke tarbinud ja yhendasid valesi kaableid valedesse kohtadesse jne 😀

  5. 5 johanjohanjohanjohan
    February 7, 2010 at 17:35

    ja ma arvan, et ainuke praktiline põhjus, miks kõik maci kasutavad, on finderi hyperkiire ja täpne search.

  6. 6 Sim
    February 7, 2010 at 17:37

    Digi ongi vist kainetele inimestele moeldud, sest mina kyll ei suuda peale paari jooki voi diskokypsist sealt pikast nimekirjast oma lugusi yles leida.. eriti kui veel enne seda 6 paeva nadalas arvutiekraani vahtinud toojuures ja kodus.

  7. 7 Sim
    February 7, 2010 at 17:41

    Ma ei teagi miks mac nii populaarne on, sellesmottes, et ise kasutan kuna mul vaja Logic Pro jooksutada.. aga heameelea vahelduseks prooviks pc ka sest win7 on paris kena opsysteem.

  8. 8 johanjohanjohanjohan
    February 7, 2010 at 17:59

    miks mulle vinyylid meeldivad.

  9. 9 Robert
    February 7, 2010 at 18:09

    Hea meel lugeda, et keegi kõrvatroppide kasutamist tähtsaks peab. Ma ise kasutan neid – http://www.killnoise.com/ – ka korduvkasutatavad, küll vähem advanced kui Alpined, rohkem kui 2x odavamad, saadaval enamvähem igas apteegis. Samas kõrvatervise seisukohast, iga ehituspoe ühekordne kõrvatropp tegelikult would do the job…

  10. February 7, 2010 at 18:25

    sim: tehnikaga võib muidugi juhtuda miljon asja ja mida rohkem erinevaid juppe seda rohkem võib juhtuda. prives oli eelmine kord näiteks täiesti trafaretne viga – ühe cd decki rca’d olid katki. toodi asenduskaablid, need olid ka katki. alles kolmandad olid normaalsed. samas mul pole tehnikaerroreid oma praeguse setupiga veel kordagi olnud. kui tead, mis kuhu käib ja kust nupust midagi katki läheb siis on golden. samas vahel on tõesti kõige selle haldamiseks natuke kainet pead vaja…

    johan: jeff mängib ka viimasel ajal digitaalselt, nt seratoga 🙂

    robert: tõepoolest, hind ei ole üldse tähtis, peaasi et kuidagi kaitsed kõrvu, sest neid enam taastada ei saa. kallimad lihtsald summutavad kogu spektrit ühtlasemalt, mitte ainult kõrgeid.

  11. February 7, 2010 at 19:01

    Milligani kohta täpselt ei tea, aga pakun, et tal tuleb kaks dekki arvutist ja 2 siis on tavalised vinüülid. Võibolla ma eksin.

    Kusjuures need Ecleri kõrvaklapid -> täpselt samad klapid (ilma Ecleri logota) on turu peal ning tiba soodsamad muidugi.

    Ise kasutan Sennheiser HD25’si ja ei oska midagi paremat tahtagi. Väga kerged ja mugavad ning mõnus sound 🙂

  12. 12 Andres
    February 7, 2010 at 19:06

    Teised tüübid võiks ka oma olemasoleva geari üles kirjutada – huvitav lugeda ja kaeda :)!
    P.S Lisana kõrvaklappidele võiks te signaali lõppallika ka kirja panna (kõlarid, võimendi jms).

    Andres

  13. February 7, 2010 at 19:45

    andres, ega enamasti seda, mis puldist edasi läheb DJd tavaliselt ei tea 🙂 seda saab erinevate klubide kodukalt paremini lugeda. nt club prive rider: http://www.clubprive.ee/?show=sisu&sisuid=info&id=10

  14. 14 Andres
    February 7, 2010 at 19:48

    Seda küll, aga ma mõtlesin just seda, et kui kodus lindistatakse/harjutatakse 🙂

  15. February 7, 2010 at 20:02

    Ma just motlen et kui nelja voi rohkema dekiga mangida (miks keegi tahaks nii teha?) siis just digi parem – abletoniga void naiteks 16 lugu kokku mangida kui hing ihkab: kick siit, hat sealt, bassline kolmandast, igasugu pininad eri trakkidest jne 😀

    Ma arvan et Hawty, Milly ja taolised teevad nii kuna nendes lugudes algselt puudub gruuv, mis 4 lugu kokku pannes lopuks tekib. Aga Johan aitah nostalgilise momendi eest, see Run Stop Restore trakk tol ajal muutis mu elu(:

  16. 16 buugi
    February 7, 2010 at 21:04

    haha, mul on praegu geariga niru olukord.

    Igivana suur Asuse laptop, mille helikaart põles paar aastat tagasi läbi ja kui tahan parema heliga lugusid kuulata siis pean iPodi ümber tõstma ja kas siis oma Sennheiseri väikeste nuppude (http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/private_headphones_classic-line_cxseries-in-ear-earphones-cx-300-ii) või Logitechi arvuti kõlarite (http://ecx.images-amazon.com/images/I/41USBVwBDnL._SL500_AA280_.jpg) abil kuulama.

    Vahepeal oli mul Tajo käest laenatud väike väline helikaart, mille abil sain lugusid kodus veidi valjumalt kuulata, kuid ei selle kvaliteet ei olnud midagi erilist.

    Niisiis põletan lood, mis mulle meeldivad CD-dele ja kuulen neid tihti hea heliga esimest korda alles peol. Mul ei ole tegelt isegi häid kõrvaklappe (on Senneheiseri “nupud” iPodist kuulamiseks, mis on väga hea heliga aga neid ei saa peol kasutada), kasutame alati Mowka omasid kordamööda, mis töötavad viimased kolm pidu ainult ühest klapist.

    Mängin CD-de pealt ja ma ei ole kunagi eriti seda spetsiaalselt harjutanud. Esimest korda mängisin CD-delt laseritel number 2 ning täitsa hästi tuli välja. Arvuti abil mängides oskan ilmselt oluliselt paremini miksida, kuid endal on poole vähem fun (arvutist mängivatel dj-del on tihti see “ekraani jõllitamise pilk”, mis teeb nad minu jaoks eemalolevaks ja vähem sümpaatseks, samahästi võib seal robot olla või dj, kes mängib neti vahendusel). See on ka peamine põhjus miks olen CD-dele truuks jäänud. Ühel heal päeval õpin ka vinüülidelt mängimise korralikult ära, viimased korrad, kui olen proovinud, siis ei ole kõige hullem olnud, kuid mul lihtsalt ei ole vinüüle, mille pealt mängida.

    Tean, et sellel blogil on lugejaid, kes kuulavad palju muusikat ja mõtlevad ka vahepeal peol mängimisele, kuid tihti arvatakse, et ei osata piisavalt hästi või ei ole piisavalt geari, mille abil mängida. Tegelt on suhteliselt suva, mis tehnika või mis oskused kellelgil on, enamus pidulistest ei saa nagunii mitte midagi aru, mis kuidas või mille pealt mussi mängitakse. Ehk kui on palju head muusikat, mida näiteks keegi teine Eestis ei mängi ja tahaks seda ka teistele mängida, siis tuleb lihtsalt sõbrad kokku kutsuda ning kõige tähtsam lihtsalt tahtmine seda teha, selle käigus õppida ja õppust võtta. Nii said näiteks Laserid alguse.

  17. 17 johanjohanjohanjohan
    February 7, 2010 at 21:21

    kui ta tallinnas käis, siis ta miximine muutis mul ka ajus midagi.

  18. February 7, 2010 at 21:54

    Buugi point on vaga korrektne. Hea aparatuur tuleb muidugi alati abiks aga heast tahtmisest tihti piisab.

    Veel seda, et kui alguses pro tasemel geariga ara hellitatakse, siis tegelt ei opi niipalju kui peaks: kui naiteks oppida CDJ1000 peal mangima, siis kui sattud yhel paeval kohta kus on CDJ100S (ja neid kohti on veel maailmas palju) voib suht hadasse jaada 😀

  19. February 7, 2010 at 21:58

    haha, see meenutab kuidas madis mängis kogu aeg maailmas 800ga ja krahlis 1000ga ja siis olime ükskord millegipärast levikas kus olid justneedsamad sajased. oioioioi kui lõbus õhtu 😀

  20. February 7, 2010 at 22:10

    Hehee voib ette kujutada:P Mu esimesed CD kogemused olid vastupidiselt sajaste peal ja siis kui sattusin yhel paeval uuemaid kasutama jai liiga palju aega yle et olle juua ja rahvaga juttu ajada keset setti 😀

  21. February 7, 2010 at 22:38

    Hei, ise kasutan hetkel Traktor DJ Studio 3-e, uus PRO ei meeldi, sest see teeb mängimise liiga lihtsaks ning minu funktsioon puldi taga muutub minimaalseks. Ja kontrollerina/helikaardina kasutan hea sõbra A&H XONE 3D’d. Võimaldab rahulikult kolme deki mikse teha. Eranditult kõik miksitud teosed, mis mu kodulehel on, on nii tehtud.
    Klappideks on mul vanad head robustsed Technics’i RP-DJ1210-ed. Olen kasutanud ka Pauli poolt kiidetud Zennheisereid, kuid mina ei saanud aru, et nad nüüd nii palju paremad oleksid olnud. Technicsite bass on soojem ja pehmem, kui Zennude oma. Ja mu kõrvadele sobivad Technicsid ka paremini, Zennud surusid liiga pealigi ning prillisangad hakkasid valu tekitama peale mõningast mängimist.

    Pidudel ei jää hätta muidugi CD’dega mängimisel.

    Kui ma oma “karjääri” alustasin, siis alguses mängisin vanadel 500-ste Pioneeride peal! 😀 Pealt laetavad ja puha, ei mingit BPM lugejat ega loopi. Peale seda on mu käte alt riburada pidi läbi käinud kogu Pioneeri toodang. 3000-sed, 800-sed, 200-sed, 1000-sed ja lõpuks 400-sed. Vinüüliga ei jää ka hätta! 😀

  22. February 8, 2010 at 00:18

    Kõrvaklappidest rääkides ma olen lylitunud aja jooksul ymber Sony MDR-V500 peale mis maksavad umbes £50 vorreldes paremate klappide £150 kanti jääva hinnaga, niiet tunduvalt pohuim kui suure tralli kaigus kaotsi/katki lahevad.

    Ma arvan et Pauli lemmikud Sennheiser HD25’d on toesti parima saadaoleva heliga kergeimad klapid aga minu jaoks tunduvad ka pisut ebamugavad(minagi kannan tihti prille muide), milletõttu ma neid ainult stuudio situatsioonis kasutanud viimasel ajal.

    Nende kõrvakaitse filtritega seoses, pean tunnistama et iga kord kui olen käinud peol ja kui kojutulles kõrvad pinisevad, ei ole kunagi sellele peole tagasi läinud – üleliigselt valju muusika mängimise boikoteerimise mõttes…

  23. 23 Sir Ehala
    February 8, 2010 at 05:27

    aam aaam okei….suht popp värk jälle…
    mul siis üks (võiks juba kaks olla) technics sl-1210 ja üks pioneeri belt-drive just for laughs.
    siis samad ecleri klapid mis tajol ja no jagan arvamust, et uskumatult head summutajad ja samas uskumatult detailsed või nagu mahlased, minu meelest eks ole
    siis kodune mixer on Vestax VMC002XLu ….kahe kanaliga battlemixer, vahetatava faderiga ehk siis kutid panid suht teadlikult poolsita algselt peale sinna.
    arvuti on hp dv6000 seeria…suht so so…siiski maci nagu ei tahaks üldse kohe, sony vaio pigem vms…helikaart ka sama mis tajol….NI Audio 4 DJ, väga hea soundiga, muudab mp3’d suht gainiseks. Üldiselt on tunne suht selline vinüülipedene….aa kui digi, siis kas trakor 3 või traktor scratch pro…mis on päris tore vidin, eriti toredad on need mingid spets NI juhtmed, mis on kuidagi nii tehtud, et kui helikaarti lükatud, aa helikaart nt arvutisse ei ole, saab tavalisi vinüüle ikka läbi mängida, switchid lihtsalt mixeril phonosse 🙂
    mmm thats it vist….aaa ipodi mul ka ei ole…Sony-Ericssonil on need walkmani telefonid, millel on eriti hea sound ja siis sony toodetud in-earid kaasas, minu meelest biidib suht neid iphone ja värke….aaaa ja kodune võim on vene amfitoni hõbedane, üllatavalt hea soundiga ja siis sinna otsa kaks klassikat- estonia kõllid……aaaa nõel on technicsil ortofoni scratch, helipea ka….njah

  24. 24 hannesebloginimi
    February 8, 2010 at 11:08

    “ja ma ei tea kui inimesed peol ei näe dj puldist õunasöömist, siis neil tekib mingi disrespect kohe dj vastu:D nii popp on mac dj’de seas.” – inimestest on päris kahju vahel…

    Milligani koha pealt on Paulil õigus- vähemalt Tallinnas oli tal kaks tavalist vinüülidekki ja 2 serato oma. Ja see oli oivaline sett!

    Ja mina laenan eelnevatelt tehnikat ning kiidan väga!:)

  25. February 8, 2010 at 13:47

    Põhigear on aju, mis filtreerib biite ja tekitab meloodiaid ja valib selektsiooni. Vaja on okeisid klappe ja that`s about it, mulle ei meeldi kui pidu ei saa ilma gearita teha.

    Klapid on Pioneer DJ1000 enne olid Sony MDR-V500DJ. Ostan peagi uued valikus Sennheiser HD25 või eklerid.

    Kodus on paar Numarki beltdraivi grammareid ja üks Sony beldikas, millalgi ostan MK-2.

  26. 26 tiith
    February 8, 2010 at 16:19

    Endal ei ole ühtegi geari olemas kunagi olnud, seega olen käinud teiste juures harjutamas. Kokkupuude on olnud mängijatest technics 1200 mk2, CDJ 400. Mingit erilist võrdlus momenti ei oska tuua…loomulikult ainult, et CDJ on lihtsam mängida 🙂 Vinüül ei lähe üldse biiti 😀

    Pultidest on kokkupuude olnud djm 400, djm 600 ja xone 3d 92ga. Parim nendest on loomulikult xone olnud.

    Kõrvaklappidest olen proovinud HD 25te ja noid technicse 1210 klappe. Ja millegi pärast on eelistus langenud HD25te peale. Ma õnneks ei ole prillikandja kah, see vb ehk mõjutaks mu arvamust.

  27. 27 mark
    February 8, 2010 at 19:34

    pisut organiseerimata mõtteid.

    kodustes tingimustes on mul lauaarvuti, traktor dj studio 3, numark djio kaart ja novation nocturn, mis on tegelikult mõeldud üldse automationite joonistamiseks DAW-ides (ja selleks ka ostetud). 8 potekat (mäpitud kui 2×3 tämbrit ja 2×1 gain – kuigi oleks tahtnud hoopiski loop’i pikkust muuta ühega neist, aga kuna traktor studio’s on ta miskipärast pushbutton, siis jäi katki – või olen mina lihtsalt rumal), 8 nuppu (2xcue klappidesse, 2xplay/cue, 2xjump to 1st cuepoint, 2x loop), 1 crossfader. algselt tahtsin tegelikult ehitada miskise setupi, mis emuleeriks kahte (või enamat) cdj-d + mikserpulti (harjumus!), praegu ei teagi täpselt, äkki peaks hoopis vaatama, mida X1-ga jms teha annab ja beatmatchi lõplikult arvuti hooleks jätma. pole väga aega olnud süveneda kogu teemasse ja seega otsin veel enda jaoks seda “õiget” lahendust. aga äkki on see hoopis ableton ja APC-20/40… igal juhul, olen vaikselt flirtinud mõttega, et edaspidi puhtalt digitaalse setupiga tegeleda, aga tõsiseltvõetavaks ei ole too mõte veel päris saanud.

    fakt on see, et minu kodus pole “tõsise” tehnika jaoks lihtsalt füüsiliselt ruumi eniveis 🙂 ma ei usu, et niipea kuskil “väljas” traktoriga taidlema hakkaks. arvatavasti igaüks, kes on paar minutit traktorit näppinud, suudab ühelt loolt teisele üleminekuid teha, samas, kui on võimalik teha oma miljon korda rohkem huvitavaid asju.

    mida ma tahaks, on see, et jääks mingisugunegi improviseerimismoment. et ma ei peaks kõiki lugusid, üleminekuid, kombinatsioone, sämpleid ja cuepointe detailideni meelde jätma. tõsisema abletoni laivseti puhul näiteks ma ei näe just ülemäära palju manööverdamisruumi, seal on vaja teha roppu moodi eeltööd ja lõpptulemus ei erine väga palju sellest, mis ma olen planeerinud. umbes nagu oled kodus legoklotsidest maja kokku pannud, siis lahti võtnud, ja kuskil mujal enam-vähem samamoodi uuesti kokku pannud. ei tundu just väga lõbus. sellepärast ma vist hetkel traktoripõhiseid lahendusi eelistangi.

    “välistes” tingimustes… eh, tegelikult on aeg uued klapid muretseda, olemasolevad RP-DJ1200d on üsna räbalateks kulunud juba 11 aasta jooksul. kasutan seda tehnikat, mis saadaval on, kuigi loomulikult kaldub eelistus “standartse” setupi poole, ehk siis Technicsi SL-12×0 seeria grammarid, Pioneeri CDJ-800/1000 (aga CDJ200 on mu meelest üsna halb “tänu” oma jogwheelile – kuigi saab ka sellega hakkama), DJM-600/700/800. olulisem on siiski mu meelest, et tehnikaerroreid ei oleks ja kõik stabiilselt töötaks. morjendab, kui peab näiteks mängima hakates mõistatama hakkama, miks üks kanal läbi ei tule (konkreetselt viimane kord oli probleem grammari RCA juhtmes, mida käigu pealt ikka naljalt ära ei vaheta) jne. formaat on suhteliselt teisejärguline, kuigi isiklik eelistus on vinüül tänu reale faktoritele, mida järjekordse formaadisõja ennetamiseks ei hakka üle kordama.

  28. 28 mark
    February 8, 2010 at 19:41

    unustasin, et kodus üks USB interfeisiga odav beltdrive on mul ka, plaatide kuulamiseks. hädapärast saab mõne loo ka ümber rippida. kunagi ammu oli paar grammareid ja pult, aga nad ei leidnud kodus väga rakendust.

  29. February 8, 2010 at 19:55

    Unustasin öelda, et Traktor jookseb muidugi musta õuna peal! 😛
    HP läppari peale sain vihaseks 3 aastat tagasi, kui ta peo ajal crashis… Õun ei ole mind kordagi alt vedanud.

  30. February 9, 2010 at 20:34

    Mul kodus Stanton T.60’d ja Pioneer DJM-707 mixer. Sämpleid ja mixe salvestan läbi välise helikaardi (emi 2|6 vms), praegu on mingi pisike Rolandi asjapulk. Klapid on Technicsi RPDJ-1200’d, pöörfid klapid. Eelistan vinüüle muidu mängimiseks, kohati teen CD’dega ka (Wellplayed mix näiteks, seratot vms ei igatse isegi, ma võin neid kohvreid kanda ka. Vinüülide ostmine ja diggimine on liiga hea tegevus, et seda cmd+f’iga asendada. Pealegi, ma suur poiss, need peened tehnovidinad ei istu, mul ei mahu näpudki kuhugi sinna vahele.

  31. 31 Sir Ehala
    February 9, 2010 at 21:01

    ma ka suur poiss, paksude sõrmedega, sobivad crate-diggimieks paremini kui igast asjade kruttimiseks 😀

  32. 32 Uku
    February 11, 2010 at 00:52

    Minu gear on üsna tagasihoidlik. Kuid see areneb vastavalt võimalustele 🙂

    Esimese generatsiooni MacBook sai muretsetud siis, kui ma isegi elektrost midagi ei teadnud. Kõvaketas on tahtnud ugreidimist, kuid töökindlus on suurepärane. Me gustas!

    Helikaardiks Edirol UA-1EX. Sai muretsetud, kui DJ-na esimesi katsetusi tegin. Ei maksa liiga palju, töötab stabiilselt ning kõrvaklapiaugust oluliselt parem. Miinus on see, et toob juurde ainult ühe helikanali. Ehk siis arvuti peab suutma Ediroli ja kõrvaklapiaugu üheks kahe kanaliga kaardiks liita. Mäkk seda suudab, seega sisenemiseks sobiks ideaalselt.
    http://www.roland.com/products/en/UA-1EX/

    Kontrolleriks on mul wireless hiir ja shortcutid. Nendega saab üsna palju tehtud (sh ka minu teip), kuid lõppudelõpuks on üsna tüütu nii nikerdada. Eriti, kui setis niipalju tempot vahetada, nagu mina seda teen.

    Softina olen siiamaani Virtuali kasutanud. Kui valikut tegin, siis katsetasin ka Traktorit. Kuid Virtuali kasuks rääkis kaks määravat faktorit asja – Esiteks ei saanud Traktor kahe helikaardi liitmisega korralikult hakkama, millega Virtual sai. Teiseks, ei lugenud Traktor korralikult m4a (Apple Lossless) faile, millega ma oma CD-sid iTunesi arhiivin. Ja Virtuali kasutatavus iseenesest on igati hää. Kuid “Karjääri” edenedes on helikvaliteedi küsimus aina ilmsemaks muutunud ning tänu käesolevale teemale proovisin täna uuesti Traktorit. Mõlemad eelmainitud vead paistavad parandatud olevat. Võimalik, et varsti vahetan usku 🙂

    Klappideks Sennheiseri HD200 klapid. Üsna fankid ja hea heliga, aga lärmi isoleerivad halvasti.

    Etymoticu kõrvatroppe olen senimaani kasutanud bändikontsertitel. Üsna hästi summutavad kogu spektrit. Klappide alla nad väga ei taha mahtuda, seega DJ-na pole neid kasutanud. Järgmiste klappide puhul peaks ka sellega arvestama.
    http://www.etymotic.com/ephp/er20.aspx

    Kodus on mul AIWA XA-003 võim, Yamaha NS-35E kõllid ning vinüülide kuulamiseks Pro-Ject Debut II grammar. Kahjuks ainult ühe kiirusega, nii et singleid saan laivis kuulata :p

    Kokkuvõttes tõesti – ükski sett geari taha ei jää. Kuid arenguruumi on, ning teie postitused on heaks inspiratsiooniallikaks. Tuleb endale varajased jõulud teha 🙂

  33. 33 Sim
    February 11, 2010 at 17:09

    Uku: Mis pohjusel sa M4A (minuteada kompressitud formaat, mitte lossless?) asju salvestad? Kui DJ olukorras tarvis kasutada siis ainult WAV voi 320kbs MP3 soovitatav, sest isegi AIFF(Apple lossless) formaadiga on yhilduvus kohati riskantne. Kui kogu kollektsioon on mones ebastandardses formaadis, on jube raske edaspidi meetodeid/geari vahetada voi kellegi teise geari peal mangida vajaduse korral.

    Samas need WAVid votavad palju ruumi, seega mul naiteks on eraldi 0.5TB igapaevaselt backupitud ketas muusika jaoks. (Yks kolleg kunagi kaotas umbes £1000 vaartuses muusikat kuna ketas andis otsad 😀 )

  34. 34 Uku
    February 11, 2010 at 18:23

    Veidi segadusseajavalt on m4a laiend nii kompressitud kui losslessile sama.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Lossless

    Wav on seetõttu tüütu, et ta ei võta tag-e kaasa. Kui ma iTunesis wav failile midagi juurde kirjutan, ei kajastu see teistes programmides (bpm-key-kommentaarid). Flac-i iTunes by default ei toeta (seega ei tööta iPodis), nii olen praegu m4a (ALAC) juurde jäänud.

    Backup on oluline! Ka mul on muusika ja dokumendid ja pildid võimalikult topelt. Sünki viitsin ette võtta iga paari kuu tagant, aga vähemalt ei pea nullist alustama.

  35. February 11, 2010 at 19:00

    Kui sa kraami tirid, kas sa konverdid kõik siis mp4ks?

    Kasutad siis mixed-in-key’d vms??

  36. 36 mark
    February 11, 2010 at 19:19

    nii, nüüd X1 ka olemas ja täielikust õnnest lahutab mind üks Maschine. ei tea küll, millal selle peale ressurssi leian.

  37. February 11, 2010 at 19:20

    oi seda kadeduseussi mis mind pureb nüüd. ootan juba su ametlikku hinnangut…

  38. February 11, 2010 at 19:30

    Uku: Juhul kui veel ei ole kuulnud, alates OS X versioonist 10.5 on selline mugav vahend Appide hulgas nagu Time Machine, mis on voibolla koige kasutajasobralikum backupi soft mis kunagi leiutatud. Ta basically teeb automaatselt sul backupe iga kord kui kettal midagi muutub, hoides alles iga backup seansi versiooni ketta seisust(yle hakkab vanu backupe alles siis kirjutama kui backup ketas saab tais). Siis kui midagi kustutad kogemata voi nii, saad visuaalselt kaustades ‘ajas tagasi minna’ ning kadunud asjad yles otsida.

    Samas pidude ajaks ma lylitaks ajamasina valja ilmselt, et ta ei hakkaks ketast ja CPU’d kulutama keset setti kogemata(:

    FLAC toetus voiks kyll standardiks muutuda, siiamaani Ableton Live vist ainus DJ/produktsiooni soft mis seda toetab. Seniks ma kirjutan loo infot edasi failinimesse (tavaliselt ainult artist ja pealkiri nagunii).

  39. 39 Sir Ehala
    February 11, 2010 at 19:44

    jah palun, mark, ma ootan ak X1 täispikka eesti keelset artiklit…sest muidu juba vaikselt tekib neid siin seal küll….(mitte et ma ei oskaks inglise keelt, aaa lihtsalt)
    ja kui kedagi huvitab, mis see X1 on, siis see on http://www.native-instruments.com/#/en/products/dj/traktor-kontrol-x1/

    🙂

  40. February 11, 2010 at 20:45

    Sim – time machinel on mõte ainult siis, kui see teeb bäkapi välisele kõvakettale. kui samale kõvakettale teed kus kogu action iga päev toimub ja see ketas lendab, siis pole peenest tehnoloogiast kasu midagi. see on see, miks ma oma updated teise maailma otsa serverisse teen 🙂

  41. February 11, 2010 at 21:26

    Samale kettale minuteada ei luba Time Machine backupe teha yldse, kas mitte? Koige ideaalsem tegelt on yldse mingi RAID lahendus mis jooksutab kahte identset ketast paralleelis juhuks kui yks nendest sureb aga see veidi kallim lahendus. Western Digital MyBook Mirror Edition on yks selline kaasaskantav versioon ja naeb paris kena valja ka.

  42. February 11, 2010 at 21:27

    backup samale kettale.. see tegelt ei tundunud just koige loogilisem lause, vabandust 😀

  43. February 11, 2010 at 22:40

    jaja sim, sul on täiesti õigus. my bad.

  44. 44 paul
    February 14, 2010 at 21:32

    tajo, miks sa just kontrollereid kasutad, mitte pulte?

    puldid ju kindlamad ja paremad.

  45. February 14, 2010 at 22:08

    me mängime enamasti kolmekesi koos ja siis läheb päris kitsaks kahe deki ja ühe mikseriga mängimine. kui rohkem üksi mängiks, võiks kasutada seda settingut mida kirjeldasin: timecode CDd ja kontrol x1.

  46. February 15, 2010 at 09:41

    muide jeff milligan tuleb 26. veebruar tallinnasse: http://www.facebook.com/event.php?eid=308777871783

  47. February 15, 2010 at 15:17

    Kui neid Milligani nelja deki videoid vaatasin motlesin et tantsuporandal voiks suht ebamugav olla sellist sorti miksimisega. Samas ei ole laivis nainud niiet ei tea ka. Yldiselt ikka kui on hea lugu voiks lasta tal mangida minuarust..

  48. 48 Uku
    February 15, 2010 at 21:34

    Kunagi jah üritasin ma Mixed in Key-d kasutada, see oli kah argument m4a poole kaldumiseks. Kadudega asju ma üldiselt m4a-ks ei konverdi :P. Kadudeta stuffi konverdin ikka. Virtual ei suuda kahjuks iTunesi andmebaasist wav-ide kommentaare välja lugeda. Ja enivei on kaduteta faile igati ok ühest formaadist teise konvertida. Nii pole lossless formaadi valik õnneks lõplik ega riskantne.

    Minu lemmikkonvertija mäki jaoks – XLD. http://tmkk.hp.infoseek.co.jp/xld/index_e.html

    Time Machine on äge jah. Seti ajal ta niikuinii ei tööta, kui sa just bäkap ketast ka sinna kaasa ei võta. Selle kasutuselevõtt seisab mul konffamise taga, kuna ma ei taha, et ta tervet ketast mitmekordse bäkapiga ära täidaks. Vaja muid asju ka seal hoida. Varsti tahan selle siiski ette võtta, enne kui bäkapi järgi reaalne vajadus tekib :))).

  49. February 15, 2010 at 22:38

    Pisut arusaamatu, miks sa seda üldse kasutada üritasid. Mis harmooniaid sa seal taga ajasid? Tundub lihtsalt jabur mulle. 😀

    Endal järgmiseks kuuks paras pähkel: kas monitor-kõlarid või Traktor Scratch?

    Mõlemad on plaanis millalgi muretseda, kuid kahte korraga ei saa. Kõlarid leiaksid miksimise kõrvalt ka produtseerimises rakendust. Traktoriga oleks võimalik pidudel promosi mängida ning saaks osad hinnalisemad plaadid koju jätta jne.

  50. 50 Sir Ehala
    February 15, 2010 at 22:55

    kõlarid

  51. February 15, 2010 at 22:56

    kõlarid ikka jah.

  52. February 16, 2010 at 00:00

    Esialgseks plaaniks olidki tegelikult kõlarid, kuid siis tuli hiljem ka Traktori mõte pähe.

    Kavas Mackie MR5’d ligi haarata . Tahaks küll -> HR824mk2, kuid kuna ekstra raha pole võtta ja mu tuba ei ole just helitehniline paradiis, siis peaks 5 tollised esialgu igati oma töö ära tegema.

    Traktor oleks rohkem promode ja värkse kraami mängimiseks, vinüüli ostaks igal juhul edasi…nii et Traktor võib vist jah lotovõitu ootama jääda 🙂

  53. February 16, 2010 at 05:12

    Paar tuttavat on pikka aega Mackie monitore stuudios kasutanud ja nad tegelikult soovitasid HR624 kui sul vaiksem ruum, sest 824dega madalamad sagedused voivad muutuda probleemiks, teisisonu liiga valjuks ja ebatäpseks. Sama kehtib tegelikult enamike monitoridega, mu 5 tollised KRK’d on naiteks just parajad mu pisikese stuudio (magamistoa 😀 ) jaoks mis on voibolla 20-24 ruutmeetri kanti..

  54. 54 mark
    February 16, 2010 at 20:14

    nii, esmane ülevaade relvast olemas, püüan selle nädala jooksul midagi valmis kirjutada ja mingi illustreeriva miksi ka teha.

  55. 55 studio5est
    February 22, 2010 at 17:30

    2x Technics 1210MK2, RPDJ 1200, BEHRIGER TRUTH B2031A. arvutimiks ei sümpatiseeri, aga MK2ed lükkaks cedarite vastu ümber küll.

  56. 56 Sir Ehala
    February 22, 2010 at 18:17

    okei…ütle siis kui müüma kukud oma grammareid 🙂 ma ühte nilliks küll 😀

  57. 57 Sir Ehala
    March 31, 2010 at 01:47

    ma ei osanud paremat postitust leida sellele, aaa good stuff yet again 🙂 vana jauramine uues kuues, but still
    http://www.residentadvisor.net/feature.aspx?1166
    enjoy


Leave a Reply

Well Played, Sir

Muusikablogi muusikasõpradelt muusikasõpradele. Kui sul on mõni omatehtud lugu, remiks või miksteip, mida tahaksid siin promoda, siis kirjuta meile: wellplayedblog@gmail.com

Statistika

  • 184,910 lööki

