14
Mar
10

Rahva tungival soovil….

“Kuule pane mingit head lugu ka nüüd. Midagi mis rahva ikka käima tõmbab”. Seda on pea iga DJ vähemalt korra ikka kuulnud. Viib tegelikult huvitavate küsimusteni: kas DJ on vaid artist või tegelikult ka teenusepakkuja? Kas mängite pigem endale või pigem publikule? Kui tantsuplats on apaatsevõitu, panete vahepeal ikka ühe popima loo ka peale, mida kõik teavad või on see kohe sellout? Soovilood mis setti hästi ei sobi viskate kõrvale või proovite sellele ilusale tšikile ikkagi vastu tulla?

Let’s hear it.

32 Responses to “Rahva tungival soovil….”


  1. 1 Sir Ehala
    March 14, 2010 at 16:39

    no kui vähegi põhjendatud palve on ja see lugu olemas on ja pole tollel õhtul mänginud seda, siis miks mitte vvastu tulla ja popimaid lugusid on jumala okei mängida, balansseerib nagu sellist mittepoppide lugedega ehitamist, samas minu vist mängin mingi tunni ajase seti jooksul kaks korda rohkem lugusid kui Antelia, ja mingite soovilugudega on ju see ka, et inimesel piisab tavaliselt juba refräänist ka….tore ju kui inimesed naeratavad puldi ees olles…

  2. March 14, 2010 at 16:46

    minult on näiteks keset kõige hullemat laserireivi tanel padarit küsitud ja siis autost ka cd toodud et jaja paneme peale, rahvas laulab kaasa ja rokk ja roll!

    aga ma tegelikult ei mõtle ka ainult otseste soovilugude küsimist vaid seti ülesehitust. madis näiteks ehitas laseritel alati peo esimeses pooles üles selliseid sette kus olid täiesti uued lood, mida keegi ei teadnud ja ei vaevand ennast üldse mingite hittidega. kruttis pool tundi tumedat vokaalita kütet ja siis lõpuks rahvas sai aru, et ega mingit retro gruuvi siit ei tule ja hakkas tantsu vihtuma. samas mina nii julge ei ole 🙂

  3. 3 mikk
    March 14, 2010 at 16:48

    hiljuti leidsin ühe maru hea lõigu DJ’de kohta:
    “Never forget that most of you are ‘just a DJ’ and all you play is music that people ‘want’ to listen to. Never fall into the false belief that you’re some sort of artist…unless you actually add a creative technique to your mix and people come to listen to your interpretation of other peoples music…”

  4. March 14, 2010 at 17:45

    mulle soovilugusid ei meeldi mängida, vahel väga harva kui on hea soov siis ikka lasen, aga üldjoontes plaan pole olla iga klubi meelelahutaja. Igal ühel oma. Kui lased ühel soovida siis harjutakse ruttu ära, kõige hullemad on tsikid, kes küsivad artisti siis mängid lugu ja siis tulevad uuesti, et ei-ei see teine lugu, cmon get a life.

  5. 5 Sim
    March 14, 2010 at 18:47

    Mikk, vaga hea katkend, see võtab kogu teema kokku suht (y)

    Ma õnneks enamasti mängin pidudel kus keegi ei tule selle pealegi et soovilugu kysida aga mõnes kommertsimas kohas olen ikka vastu tulnud kyll, senikaua kui asi yldisest seti teemast liialt mööda ei lahe.

    Samas tasub alati kindlaks teha mida ylejäänud rahvas tahab. See et yks drop-dead-gorgeous tsikk kes teeb silma ja kysib Fedde Le Grandi, ei tähenda et ülejäänud 100-200 inimest saalis sama tahavad. Kui rahvas on teemas, siis ei hakka vaibi ära rikkuma yhe soovi pärast.

    Seti ylesehitus mul kaib katse-eksitus meetodiga tavaliselt, proovin nii yht kui teist algul, siis saan teada mis rohkem peale laheb. ja kui peaks välja tulema et hitid lähevad paremini, eks droppan hitte siis(: Jällegi, õnneks rahvas on sattunud olema väga avatud enamasti ning tahab just kuulda teemat mida kuskil mujal ei ole saanud.

  6. 6 Kai
    March 14, 2010 at 23:55

    Peokülastajana ütleks, et ma ise ei ole kunagi soovilugusid küsinud. Alati meeldib kuulata, mida dj’d ise sel õhtul mängivad. Ei lähe peole, et kuulda seal neid hittlugusid, mida ma võin pea igast raadiost iga päev ka kuulata. Kuid muidugi kui neid mängitakse ei ole vastu. Eks pidu saab valida ka ju muusika järgi.. ei lähe nt oldschooli peole, et kuulda seal tänapäevaseid hitte.

  7. 7 Johan
    March 15, 2010 at 00:51

    purjus johan tali ja hannes aava lähevad kirja kui ajaloo kõige feilimad dj’de kiusajad sooviloo lunijad, (häbi on ka) 😀 mäletan et seisime kahekesti mingi tund aega mobla sms’iga josh winki ees et ta mingit laulu laseks 😀 no ei 😀

  8. 8 madis
    March 15, 2010 at 01:00

    Miku postitatud lause juures on minu arust kaks põhimõttelist viga. Või peaksin ehk täpsustama, et see ei ole mitte mingil juhul universaalselt kehtiv, vaid käib rohkem klubide nagu Atlantis, Maasikas või …. kohta.

    Laseritega alustasime kunagi lihtsalt selle mõttega, et oli palju muusikat, mis oli väga hea, kuid mida keegi mitte kuskil Eestis ei mänginud. Või mulle teadaolevalt. Mõte oli teha pidu, kus mängitakse muusikat, mis on meie arust kõige parem peomuss ja kui tulevad inimesed, siis neile ilmselt ka kindlalt meeldib. See, et kõik sõbrad peole tulid ja see vaib mis praegu on, tuli hiljem. Esimesed kaks korda oli umbes sada inimest ja kõigile hirmasti meeldis.

    Nüüd, võiksin öelda, et sellise muusika järgi otseselt “nõudlust” kui sellist ei olnud, tekkis pakkumine ja see meeldis. Mina olen alati mänginud seda muusikat, mis mulle sel hetkel meeldib ja see on vähemal või rohkemal määral alati inimestele peale läinud. Muidugi ei saa päris kõike järjest mängida, tuleb teataval määral valikuid teha. Ja eelolev tekst kehtib ka paljude teiste ürituste kohta peale laserite (kindlasti kõik Wellplayedi all olevad üritused näiteks). Niisiis, mitte “music that people “want” to listen to” vaid “do people choose to listen to” või “do peole accept what they are played”. Laserite puhul on kõige tabavam ehk see viimane, sest väga väga harva teatakse mõnda lugu nimepidi (ehkki, järjest rohkem). Lugu tuntakse tavaliselt ära tänu sellele, et nad on seda varem samal peol kuulnud, või midagi sarnast (loo originaali ehk) varem ksuagilt mujalt kuulnud.

    Teine mure on mul selle “some sort of an artist”‘iga. Dj ei ole kindlasti artist. See “creative technique” on on suva, kui just QBert’i või Jeff Milligani ei minda vaatama. Aga dj võib plaadimängimisest show teha ja mina ei tea kedagi teist, kes seda teeks nagu Mowka. Dj võib olla kusagil nurgas inimestele pähe taotud sõnu ja meloodiaid mängimas või siis hoopis keset saali nagu Girl Talk või laval karata nagu David Rodigan. Niisiis, oma põhiolemuselt, vähemalt minu jaoks, dj- mine sarnaneb tegelikult vägagi artisti olemusele. Jah, ta keerutab varem valmis salvestatud lugusid, kuid inimesed valivad, kas tulevad üldse peole, kas jäävad peole ja kas tantsivad või mitte ning dj muusika mängimine võib olla palju põnevam ja meeldejäävam, kui mõni live- act. Ja see ei eelda sugugi skrätsimist või nelja dekki.

    Mis aga puudutab soovilugusid, siis mult on küll küsitud, kuid mul ei ole vist kunagi ühtegi soovitud lugu olnud (ükskord küsiti Royksoppi The Girl And The Robot’it ja mängisin Joakimi remixi sellest ja tuldi ütlema, et wtf, see ei ole ju see). Interaktiivsus ei ole küll halb asi, kuid küsitakse teemast mööda minevaid või väga “vanasid” lugusid. Kõige parem on, kui dj saab mängida endale väga meeldivaid lugusid ja inimesed more than accept it (eesti keeles ei saa seda nagu hästi öelda). Seetõttu on mul ülimalt hea meel, et olen saanud just seda teha maailma parimale publikule. Seda viimast lauset mõtlen seda tõsiselt ja pean silmas muidugi Maailma publikut sest igal pool mujal mängides on tõesti olnud veits teenusepakkuja tunne (kui mitte publiku- siis ürituse korraldajate tõttu).

  9. 9 Sim
    March 15, 2010 at 01:46

    Madis ma ei saa su teisest probleemist aru. Autor ytleb sama mida sina ja järgmisel hetkel sa jatad mulje nagu sa ei nõustuks sellega?

    Kui nyyd järgi mõelda ma ei saa esimesest probleemist ka aru.. sest kui teil kaib seal Lazeril inimesi, siis jarjelikult mida te mangite on see mida nemad tahavad kuulda(isegi kui nad algul seda ei teadnud) ja ma suht kindel et kui te korraga teemat muudaks, siis rahvast jääks iga korraga vahemaks voi tuleks kohale teine rahvas kes tahab vastavat sorti muusikat kuulda.

    Kui vaadata ylemaailmseid suurimaid ja lugupeetumaid nimesi, nad mängivad peaaegu igas olukorras eri muusikat, mis ytleb nii mõndagi, kas mitte? Kui vähegi plaanis professionaalselt DJ tööd teha, siis tasub igasuguste peokorraldajatele ja klubimanageridele teenuse pakkumisega kohe ära harjuda sest nemad toidavad sind.

  10. 10 Johan
    March 15, 2010 at 02:07

    ma ei taha yldse halvasti öelda , aga

    minu arust käivad tartus maailmas peol inimesed ainult mingi müüdi tõttu, neil on suhteliselt suva, mis tantsumussi mängitakse – pigem joondutakse legendaarse atmosfääri ja “ülelinna tudengimöllu” taha. natuke sama keiss mis levikaga (zavoodi kohta ei tea kõneleda) – enamus kohaleilmunuist ei lähe sinna koha, vaid inimeste pärast. minu parimad elamused tartus maailmas peol on olnud kas sisehoovis või rüütli tänaval, mitte tantsupõrandal.
    ja just seetõttu saavadki laseripoisid mängida täpselt seda, mida nad tahavad ja ei pea rahvast pleasima. te jätate endast lihtsalt äärmiselt proffessionaalse ja kuulajasõbraliku mulje, mis toob omakorda kaasa mingil määral lojaalseid inimesi ja püramiidskeemina voolab kohale pool tartu tudengielu.
    sama kehtib ka techno ja “nii kuuma muusika” pidude kohta 🙂

  11. March 15, 2010 at 02:16

    Johan: TKNT’l jai kusjuures kyll mulje et rahvas oli seal selleks et tehnokallakuga muusikat kuulata. Eriti sain sellest aru siis kui Tehnoloogiline Duo droppas sygavat teemat kell 3 paiku(mis minu arusaama jargi Tartu jaoks neljapaeval on pigem hiline aeg) ja ikka tekitas rahvas reaktsioone. Selleks ajaks ma ei usu et sinna keegi oli jaanud kes muusikat kuulda ei tahtnud.

  12. 12 madis
    March 15, 2010 at 02:32

    Mul on arvamust avaldades see luksus, et ma ei ole ja ei plaani kunagi ka olla professionaalne dj. Seetõttu ma ei pea harjuma millegiga mis mulle ei meeldi ja ma ei pea tegema midagi mis mulle ei meeldi. See on ja jääb hobiks. Kui ühel hetkel inimesed ei aktsepteeri minu poolt mängitavat enam siis ma ei pea selle pärast ennast muutma. Nii on kõik siiras ja õige, sest kui ei ole nii, kui seda teha tuimalt ja lihtsalt raha pärast siis on paremaid töid mida teha.

    Ülemaailmsed kuulsused ja lugupeetumad nimed mängivad eri muusikat… ma ei nõustu sellega täiesti. Esiteks, paljud mängivad seda sama varem ettevalmistatud setti mitmel järjestikusel peol ja viskavad rahvale võltsi naeratuse. Paljud tüübid on ülemaailmselt kuulsad eelkõige tänu enda produtseeritud lugudele ja remixidele. Neid kutsutakse nende lugude pärast. Sest inimesed teavad neid. Neil on lisaks kaasas lugusid, mis lihtsalt töötavad hästi ja ei ole üldsegi mitte nende lemmiklood. Neil võib olla isegi nõme tunne neid mängida. Aga nad saavad selle eest palju raha. Ja nad tahavad seda sisse kasseerida ka tulevikus. Nüüd, nagu ma enne ütlesin, Miku lause kehtib päris hästi osades olukordades. Nagu Atlantises või Maasikas. Mitte alati aga väga tihtipeale. Ülemaailmsed kuulsused ja lugupeetumad nimed lähevad sinna samasse kategooriasse. Mitte alati aga tihtipeale. Sest neilt oodatakse neid konkreetseid lugusid aga see ei kehti mitte kõigi dj-de kohta.

  13. 13 madis
    March 15, 2010 at 02:39

    Johan, sul on mingil määral õigus aga laserite ajal ei ole tantsupõrandal tegelikult üldsegi mõnus olla ja see muss peab ikka meeldima et viitsid seal tundide kaupa higistada. Ja tantsupõrand on alati paksult täis. Need, kes atmosfääri pärast tulevad ja muss nii väga ei meeldi, jauravad kusagil natuke eemal.

  14. March 15, 2010 at 02:56

    Madis: Yep moistan ja hobina tegemine on totaalselt cool aga ma arvan et Miku poolt valja toodud tsitaadi point oli moeldud neile kes on elukutselised voi sellepoole pyrgijad. (Suurtele nimedele lisasingi sona lugupeetud, sest selle all motlen rohkem tyype nagu Josh Wink, Villalobos, High Contrast, Benga etc, pigem kui Sharam voi Van Buuren etc.)

  15. 15 rené
    March 15, 2010 at 12:19

    hea teema! kellele meeldiks, kui küsitakse mitteseonduvaid asju. vahel on tore, kui keegi küsib, mis tegelikult ka sobiks ning siis on seda hea mängida, v.a. juhul, kui sul seda muidugi kaasas ei ole. lisaksin eelnevate kommentaaride juurde, et see vist ikkagi sõltub kontingendist. soovilugu küsimine on mõnes mõttes fopaa; kui sa vähegi oled kursis toimuvaga, siis sa seda väga tihti tegema ei lähe. aga jah, vahel esineb lahedaid erandeid 🙂 praegu on 80ndate-90ndate stiile kuulavatele dj’dele hea aeg (endale meeldib ja on ka väike nõudlus, samas ka töötab), kuid teisest küljest on ka kõigil teistel võimalik tantsupõrandal ka ükskõik mida mängida, kuid suudad selle oskuslikult esitada (loe: muule sisse mängida).

  16. 16 mark
    March 15, 2010 at 16:32

    mul otseselt soovilugude vastu ei ole midagi, pigem see käib närvi, kui ma üritan midagi teha (ja multitaskingus olen ma väga sitt) ja siis keegi üritab läbi valju heli selgeks teha, mis lugu ta ihaldab. eriti veel arvestades, et väga suure tõenäosusega 1) mul pole üldse seda lugu 2) ei sobi konteksti. dj-l võiks olla võimalus rahulikult oma tööd teha ja lugusid valida.

    mis dj-artisti temaatikasse puutub, siis minu meelest on see puhtalt subjektiivne, tõlgenduse küsimus. see on küll jama jutt mu meelest, et kunstiks saab nimetada ainult milligani, qberti ja muude selliste tegemisi, kelle tuntus põhineb mehaanilistel oskustel. kunst põhineb ju emotsioonidel ja iga dj on sisuliselt inimene, kellel on võimalus neid manipuleerida, ükskõik, kas oma või kellegi teise loominguga. publiku “lugemine”, lugude sobitamine ja järjestamine on mu meelest piisavalt kunst.

  17. March 15, 2010 at 17:26

    Madis & Mark: ‘creative technique’ ei tähenda tingimata tehnilisi/mehhaanilisi oskusi – ma arvan et tõlkes läks mõte kaduma enne. Milligan voib seal tõmmelda niipalju kui tahab, minujaoks see eriti kunstiline ei tundu, samas mõni tyyp kes valdab õigete lugude valimise kunsti(mida vähesed meist hästi oskavad) ja lihtsalt mängib radasi ilma trikkideta, on palju suurem artist.

  18. 18 madis
    March 15, 2010 at 18:03

    Ma tõlgendasin “creative technique”‘i kui puhtalt tehnilist/ mehhaanilist tegevust ning ei mõelnud seda kunstilisena.

  19. 19 Robert
    March 15, 2010 at 19:10

    Ma ei viitsi kirjutada küll, aga nõustun Kai ja Madisega. Igatepidi ühendatud vastastikkune austus DJ, peokülalise ja muusika vahel on see mis hoiab. Kui DJ peab olema mingi purjus “ühiskonna ukselinkide” teenindaja siis see on eos vale mu arust ja selles pole enam midagi ilusat.

  20. 20 Johan
    March 15, 2010 at 19:52

    Sim – tartus klubiskene(?) juurde käib see, et kella kolmeks on juba terad sõkaldest eraldatud ja parim aeg paugukatega mängima hakata 😀
    PÕMMPÕMMMPÕMMM

  21. March 15, 2010 at 23:19

    terad sõkaldest eraldatud:D nyyd hiilgad sina Johan klassikutega ma vaatan, nice one (y)

    kusjuures ega siin nii väga erinev ei olegi selles mõttes, enamasti eralduvad terad sõkaldest umbes 4-5am paiku.. kui siis sattuda mõne lugupeetud hedonismikeskuse, näiteks fabricu teise ruumi, kisub asi eriti intiimseks ära – vaib mida muul juhul oleks võimatu saavutada.

  22. 22 Johan
    March 16, 2010 at 03:54

    just kogesin seda 15 inimese ruumivallutamist laupäeval, eriti hea oli

  23. March 16, 2010 at 22:49

    Mulle väga meeldis Mad Decenti blogis ilmunud kolumn oma lemmikmusa ja rahva soovi sobitamise kohta:
    http://www.maddecent.com/features/frustrated

    Mina pean DJ-d meelelahutajaks, kes aitab oma valiku abil kuulajatel end välja elada. Kuna DJ on muusikasse rohkem süübinud kui enamik publikut, siis teab ta eeldatavasti kõige paremaid lugusid. Alguses tuleb DJ-l võita tantsupõranda usaldus,et too DJ mängib head kraami. Ja edasi tuleb seda usaldust hoida :). Kui klikk on hea, siis üks hetk saad panna loo, mis on publikule täiesti võõras, aga läheb peale nagu lennult. Näiteks on täiesti vapustav on vaadata, kuidas terve saal 150 bpmiga vene akordioni saatel kütab.
    Muidugi on võimalik ka täiesti mööda panna. Ükskord switchisin ma balkani pealt Laine loo peale, ning põrand tühjenes hetkega :D.

    Soovilugusid mängin küll, kui neid on ja nad teemasse sobivad. MSH-l on tulnud nii väga teemasse lugusid kui ka väga mööda lugusid (ühed rootslased nõudsid mult järjekindlalt ABBAt). Ma arvan, et poppide lugude vahele pikkimine ei ole sellout, niikaua kuni sa ise seda naudid. Ses suhtes on igast alternatiivsed remiksid tuntud lugudest väga tänuväärsed. Nt Gasolina originaal nt on nii ülemängitud kui olla saab, aga remix meeldib nii mulle, kui tõmbab ka rahva käima :). Üldiselt ma siiski top40 lugusid väldin. Ma usun, et nii publikule on palju lahedam elamus, kui saab põnevate lugude saatel tantsu lüüa. Mulle on niikuinii 🙂

  24. March 17, 2010 at 21:55

    kusjuures seoses uku jutuga – mul oli kord üks väga üllatav ja positiivne sooviloo kogemus ka, kus võõras tüdruk tuli soovilugu küsima. ma ootasin juba tavapärast “black eyed peas” või midagi sellist, aga tuli hoopis “mu soovilooks oleks see, mida sa ise tahtsid järgmiseks edasi mängida”:)

  25. 25 henri
    March 18, 2010 at 21:35

    Ženja Fokin küsis ühel peol planetaryfunkilt, et ta mängiks Lady Gaga’t. A kahjuks eesti esipedeka soov ei täitunud.

  26. March 20, 2010 at 19:27

    See lugu juhtus aasta tagasi Valgas. Ühel hardstyle’i peol tuli minu juurde üks turske, purjus, vene keelt kõnelev mees, soovilugu küsima. Ma sain temast niipalju ainult aru, et vaja on mängida kohe Armin Van Buurenit, sest tema tahab naisega tantsida. Ma ütlesin siis eesti keeles, et tema soovilugu ei lähe minu teemaga kuidagi kokku ja et ma kahjuks ei saa teda aidata. Tüüp ütles mulle, et oota ja tuli kohe tagasi, viskas mulle 500 krooni näppu ja küsis, et kas ta nüüd saab Armin Van Buurenit. Kuna saalis oli rahvast väga vähe, tantsuplatsil vast 6 inimest, siis ma lihtsalt andsin alla. Laadisin plaadimasinasse AVB ja hardstyle’i sett läks sujuvalt üle trance’i omaks. Kuna rahval ei paistnud selle vastu midagi olevat, siis ma seti lõpuni jäingi trance’i juurde. Nii et minu sooviloo hind on siis 500 krooni! 😀 Masu aeg ikkagi ju!

  27. 27 johan
    March 20, 2010 at 20:45

    ma lähen järgmine kord halval peol dj juurde ja soovin, et ta mängimise lopetaks 🙂

  28. 28 Uku
    March 21, 2010 at 19:49

    @ tsr – sa tood nüüd gruupide teema sisse :). Üks minu naistuttav tunnistas mulle, et naised jagunevad kaheks – nendeks, kes armuvad bändipoistesse, ja nendeks, kes on sisse võetud DJ-dest.

  29. March 21, 2010 at 23:14

    valik: 500.- krooni või “t*ra, mis dj sa oled”

  30. 30 Robert
    March 21, 2010 at 23:53

    Tim Thaler siis ju.

  31. 31 MM
    April 1, 2010 at 21:22

    “Aga dj võib plaadimängimisest show teha ja mina ei tea kedagi teist, kes seda teeks nagu Mowka.”
    Seda ei oska kommenteerida, aga 4-got-10 teeb alati väga head showd. Alati on näha, et ta on hingega asja juures ja suht traditsiooniliselt jäävad kõige hullemad või pöörasemad võtted peo lõppu.
    Mis puutub DJ-desse, siis arvan, et see tantsitamine ja enda vaib peaks olema 50-50. Kui keegi ikka ei tantsi, siis pole ka mõtet mingit sellist rida ajada, mis võib-olla endale väga peale läheb. Head on ka need, kes suudavad erinevat muusikat nii kokku miksida, et rahvas ära ei vaju (kui ntx mingi black metal või mahavok või Hu täiesti lambist lihtsalt sisse mängitakse).

  32. April 2, 2010 at 13:02

    Kui sul on oma crowd, kes teab, et sellised üllatused võivad tulla siis toimib enamasti alati


Leave a Reply

Well Played, Sir

Muusikablogi muusikasõpradelt muusikasõpradele. Kui sul on mõni omatehtud lugu, remiks või miksteip, mida tahaksid siin promoda, siis kirjuta meile: wellplayedblog@gmail.com

Statistika

  • 184,841 lööki

