10
Apr
10

WTF? Sounds from slums & favelas?

Aprillis jõuab Music So Hot juba üheksanda numbrini. Kuid me pole siiamaani väga lahti seletanud, mis rida me üldse ajame. Kuidas me jõudsime oma allkirjani? Mida tähendab slummide ja favelade saund?  Võtsin aja maha ning püüdsin meie teed lahti seletada. Igaks juhuks lisasin ohtralt helinäiteid. Head lugemist-kuulamist!

Ega me ise ka alguses ei teadnud, mis meie mängitavat mussi kokku võtaks. Alustasime tantsulugudest, kus tavaline 4/4 oli segamini aetud, või siis sinna taha põnevad akordionid pandud. Iga peokuulutus tipnes aina pikemate ja eksootilistemate žanritenimekirjaga, kuna kõik tuli ju kirja saada ;). Alguses saime olukorda kokku võtta kui ülemise ja alumise ameerika muss. Kuid siis tulid juurde aafrika ja balkani rütmid… ning  nendes piirkondades on ka veits üle ühe stiili. Oh häda!

Afrobeat/bailefunk/cumbia nuevo/kuduro/reggaeton/ukfunky/balkan/baltimore/booty/…

Üks hetk hakkasin MSH-l käivatelt inimestelt küsima, kuidas nemad seda mussi kirjeldaksid? Vastused olid väga siirad, aga ei aidanud väga edasi 🙂

“Noh, selline äge muss on! /…/ Hoopis teistsugune kui kuskil mujal. /…/ Sellised huvitavad rütmid. /…/ Ma ei tea, kuidas seda nimetada.”

Pidusid teadmatus muidugi ei takistanud. Käisime lisaks paar korda Raadio kahes rääkimas (cumbiast ja Music So Hotist). Madis pajatas siin blogis pikalt afrobeat’ist ja kunagi varem veel b-more’ist.  Mina kirjutasin pika postituse cumbia taaselustamisest.  Mängisime edasi kuuma mussi, mis meile meeldis ja vere käima pani. Peo allkirjaks sai favela funk’ist inspireeritud “sounds from slums & favelas”.

Kuid mu peas valitses endiselt kaos. Ma ei suutnud oma lähenemist kokku võtta. Sattusin endiselt kimbatusse, kui inimesed küsisid minult: “Mida sa seal Maailmas ka mängid?”. Mis siis võtaks kokku nii vilepillitechno, kui super mario cumbia?

Murrang tuli, kui avastasin mõiste global ghettotech. Alguses tundus see mulle kui veel üks žanr. Kuid pärast reggaetoni ajalugu käsitleva postituse kommentaare lugedes ilmutas mulle end tõde :). Global ghettotech ei tähenda stiili, vaid suhtumist. See tähistab muusikat, mis sünnib kui erinevad kultuurid kokku põrkavad.

See on toimunud koguaeg, aga viimastel aastatel suure võimendusega. Praegusel ajal ei pea kõik elektroonikahuvilised ostma endale kalleid sämplereid. Nüüd saavad kõiksugu slummides elavad tegelased endale K-arvutisalongist kätte odavad laptopid, tirivad endale netist softi, ning hakkavad enda ümber olevaid helisid moodsaks väänama.

Tulemuseks on siis kas rahvaviiside urbaniseerimine või siis lääne muusika kohalikuks tõlgendamine (näide2). Kuid ka lääne muusika pole kohustuslik. Kõige põnevamad näited (kalinka vs reggaeton, favela funk vs balkan) jätavad selle üldse välja. Kogu see värk jõuab nii kaugele,  et selle talve ühe võimsama hiti meisterdas valmis Argentiinas elav prantslane, sulatades kokku Ameerika joonisfilmi ja Aafrika biidi.

Ehk siis DJ UMBi sõnadega:

Global…cause the aforementioned sub-genres come from different parts of the world and are not confined just to one country or continent…

Ghetto……cause most of the sub-genres probably originate from the Ghetto’s and have essentially an urban background…

Tech…cause the sub-genres reflect not only the place from where they originate (whichever urban ghetto, that is) but also are fused with new technology, i.e. electronics and are aimed for the dance floor and club. They are not mainly acoustic based which is what distinguishes “World Music” from “Global Ghettotech”.

See oli selline käega-otsa ette laksamise koht :). Vähemalt midagigi suudab meie lähenemist kokku võtta. Tähelepanelik kuulaja märgib siin kindlasti, et mitte kõik meie mängitav muss sinna alla ei mahu. Tõsi, mina lasen sekka lõbusat akustilist kraami ning Sir Ehala eksib aina rohkem soulfulimatele radadele. Kuid kõik selle nimel, et kokteil võimalikult mõnus saaks 🙂

Lõpetuseks küsimus suurele ringile  – lisaks global ghettotech’ile kasutatakse veel mõisteid World Music 2.0,Worldbass, Nu Whirled Music etc. Variante kui palju, aga ühtegi mõistlikku eestikeelset nime mul pähe ei tulnud. Soovitusi?

Advertisements

63 Responses to “WTF? Sounds from slums & favelas?”


  1. 1 Sim
    April 10, 2010 at 17:53

    toesti wtf. mul vist vedanud et saan oma muusikat lihtsalt kas hausiks voi technoks nimetada 😀

  2. April 10, 2010 at 18:09

    mis viib meid ikkagi küsimuseni, et miks neid leibeleid vaja on 🙂 kui keegi küsib, siis laserite kohta ma ütlen tavaliselt lihtsalt värske elektrooniline muusika. ei mingi fidgitit või elektrohaussi või nu-rave või veel miljonit kategooriat.

  3. 3 Sim
    April 10, 2010 at 18:33

    Lennukiangaari tehh v3.72 beta 😀

  4. 4 Paul
    April 10, 2010 at 19:19

    See sildistamine on jah paras ajaraisk. Enda jaoks on muusika kas sitt või siis hea 😀

  5. April 10, 2010 at 23:00

    nu-house,
    nu bljat!

  6. 6 Uku
    April 11, 2010 at 22:59

    Paul, kui teistele vaja sinu head mussi seletada, siis on ka sildistamine igati omal kohal. Eriti, kui nii palju erinevaid asju ühe mütsi alla saab tuua. Algsest siltide paljususest see ülalkirjeldatud eneseotsimine ka tekkis.

    Eesti keelse tõlke peale mõeldes tundub mulle praegu urbaniseerunud maailmamuusika üsna hea vaste. Enamasti sünnivad-levivad sellised uued sünteesid linnades. Linnades üle maailma.

  7. 7 Uku
    April 11, 2010 at 23:13

    Hea lugemine global ghettotechi teemal – intekas mõiste loojaga: http://wayneandwax.com/?p=234

  8. April 12, 2010 at 00:04

    global gettotech :D:D:D:D

  9. 9 MM
    April 12, 2010 at 00:38

    Üleilmastunud tantsumuusika :).
    See sildistamise asi on sygavalt subjektiivne. Ma saan ntx mõnele sõbrale mingi bändi, kontserdi või peo kolme-nelja märksõnaga ära iseloomustada. MSH puhul on see muidugi siiani kõige keerulisemaks osutunud ja siis ongi kirjeldus lihtsalt tantsumuusika kõikjalt maailmast.

  10. April 12, 2010 at 01:47

    MM: Ma arvan et kui sa hakkaks seletama muusikast mitteteadlikule sobrale et kuule see band mangib globaalset geto tehhi, siis nad ei saaks mitte midagi aru enam 😀 Latino poppmuusika voibolla kolaks palju selgemini.

    Moderaatorid: miks see postitus juba hiljuti mainitud Klassikute sektsiooni ei ole lisatud?

  11. 11 Sir Ehala
    April 12, 2010 at 03:03

    sim, palun loe enne läbi postitus, kui hakkad tootma…veits mark on siukest asja minu meelest väita

  12. 12 MM
    April 12, 2010 at 09:26

    @Sim
    Global Ghettotech ei ytle mitte midagi, sellepärast on suht loogiline, et ma ei hakkaks seda terminit kasutama. See on pigem koondnimetus. Kui mõne stiili ära tunnen, siis neid märksõnu kasutangi muusika kirjeldamiseks.

    Ladina popmuusika oleks liiga kitsas. Ses mõttes, et Aafrika ja Kriibi saarte rütme on ka ikka kõrva jäänud.

    Ja kui veel tagasi tulla “urbaniseerunud maailmamuusika” juurde, mis on oma olemuselt ka päris hea vaste, siis ma kasutaks termini “urbaniseerunud” asemel “linnastunud”. Samatähenduslik ja vähemalt mu arvates mugavam hääldada.

  13. April 12, 2010 at 11:02

    Sir: Kuna need kryptilised pealkirjad ja tuumafyysiku stiilis terminid mulle midagi muusika kohta ei oelnud siis kuulasin huvi parast hoopis helinaiteid.. viimati kui sellist toodangut kuulsin oli siis kui mind oli klubisse Veenus viidud. Aga voibolla oligi getotehhi eri pidu 😉

  14. 14 Sir Ehala
    April 12, 2010 at 14:31

    sim, palun loe seda UMBi kohta nii veel ja äkki saad tglt ikka aru. Ega tegelikult ei olegi mingit liigitamist vaja, aa kui liigitada, siis ei tasu lampi ka panna. ei jõua suga ära vaielda, hullult imestama paneb, et kuidagi siuke genrikesksus vohab 😦

  15. 15 Sim
    April 12, 2010 at 15:52

    Aww ara kurvasta.. samas ei hakka rohkem kyll seda lugema aga huumori vaartuse eest voin ikka 10 punkti anda postitusele(:

    villepillitehno ja super mario cumbia – eufooriline reggae ja deep gabba 😀

  16. 16 madis
    April 12, 2010 at 17:07

    wtf, nagu postimehe kommentaare loeks

    ma toetan ka mõtet, et milleks see sildistamine. sildistada saab midagi ehk aastaid hiljem, kui on vaja mingisugusele ajaloolisele arengule viidata, kuid antud hetkel toimub muusikas nii palju erinevates suundades arenevaid ja vahepeal kokkupõrkavaid asju, et on võimatu millelegi silti külge riputada. võtame näiteks selle global ghettotech’i eks. lahtiseletatuna on see juskui okei aga mis EI lähe selle alla? muusika, mis on toodetud mitme mandri urbaniseeritud aladel eesmärgiga tehnikat abiks võttes tantsulugusid produtseerida. pealegi, minu jaoks on ghettotech ikka see sama vana halb (mõni hea lugu on ka) detroidi ghettotech: http://en.wikipedia.org/wiki/Ghettotech

    “Paul, kui teistele vaja sinu head mussi seletada, siis on ka sildistamine igati omal kohal”
    jaa, aga ei ole nagu mõtet keeruliseks ajada, palju lihtsam ja arusaadavam on kui öelda, et ühes loos on kokku pandud vilepill ja biit on nagu hobuse kappamine ta tamp ta tamp ja teises on koos akordion ja vana hea juustuhauss. ja kõik saavad aru. ja pealegi, inimene, kes muusikast essugi ei tea ei saa ka ükskõik millisest seletamisest aru. kuidas sa seletad inimesele sinihallitusjuustu ja valgehallitusjuustu maitsete erinevust, kes ei ole kumbagi kunagi maitsnud? Ta peab seda ise kuulama.

    Kunagi ammu tuli välja selline film nagu jurassic park ja sattusin siis vaatama mingit saadet, kuidas nad dinosauruste hääli välja mõtlesid. keegi ei olnud ju kunagi midagi vastavat kuulnud, kuid natuke sai aimu nende kolju ehitusest jne. Nad siis lindistasid lammaste määgimist ja lehma ammuutamist ja koera haukumist ja miksisid selle kokku. Praegu meil igaühel on paljuski tänu jurassic parkile ettekujutus t-rexi häälest kuid me tegelikult ei tea kas ta kunagi ka sellist häält tegi.

  17. April 12, 2010 at 21:00

    ma juba enne mõtlesin, et peaks natuke jääd loopima teile siia aga madis tegi seda minuarust väga ilusti.

    aga lihtsalt ühe märkusena, et

    kas te siis ikka veel ei saa aru, et seda blogi loeb kyllaltki kitsas suletud inimeste ring: hannes, madis, tajo, sim, paul, teet, peeter, tiit, mulder, mina ja võibolla veel mõni pysivam tegelane. On tore omavahel asja arutada ja kindlasti aegajalt satub ka mõni võõra uudistav silmapaar asjakallale – mis on bueno… aga teemad, et “jälle kisub läbuks siin” lihtsalt toimuvad, kui samad inimesed vaidlevad järjest uute teemade all selle yle,”kas techno on parem kui lazers” või “mis zanri alla kuulub musicsooooohotti playlist” …
    aga ma lihtsalt paluks, et ajage kõik oma joont edasi ja kui teise nö. pyydlusi kuidagi dissima või kahtluse alla seadma hakkate, tehke seda RESPEKTIGA 🙂 kõik ei peaks olema paulid või simid või peetrid või madised ega johanid jne.. Oleme ikka igayks iseendad ja laseme teistel ka olla iseendad ja maitse üle ei vaielda vaid kakeldakse.

    täitsa fain on kui keegi ytleb, et mingi(sorri ma lihtsalt ei ole kursis) world bass 2.0 on veenusemuss või et techno on kommimuss… tsiteerides kunagist madise ytlust – te lihtsalt ei tea veel.

    ja no sorri aga igast artiklite kirjutajad võiks ette ka kujutada milline lugejaskond neid ees ootab ja siin foorumis on sellest kindlasti väga selge ettekujutus kõigil olemas.

    aga et siis teemas pysida ytleks lihtsalt et neid -ism’e ja “-hausse” ja “-teche” on muusikas viimasel ajal täpselt sama palju kui on erinevaid esitajaid… ja mulle tundub, et olukorras kus pea KÕIK muusika on igaljuhul inspireeritud eelnevate kymnendite loomingust ja re-aranzeeritud lihtsalt mingi nurga all… tundub natuke nagu artistidel oleks endal väike kompleks selle juurte juurest kopimise koha pealt ja leiutavad jubedalt uusi nimetusi et erineda algsest…

    ja teine asi mis mulle jubedalt närvidele käib on mingi targutamine täiesti võõraste stiilinimetustega… see ei näita teid eriti targemast küljest vaid pigem näitab teid kui tõusikut. isegi kui keegi on syvenenud mingi konkreetse stiili kõigisse alamstiilidesse (mis paratamatult on täiesti eksisteerivad ja aksepteeritud kui sellised), siis isegi sellise selgitustöö tagajärjel nagu uku just tegi ei leia need erilist tuge kui muusika ei kytkesta ja tembeldadakse endiselt “maailmamussiks” ,,, btw uku… “maailmabass” sobiks maailmas mängida ja välja reklaamide küll.

    ja kõik mis siin toimub meenutab yldsegi mingit seminari või uurimustöö ettekannet 😀 tsilläks änd mängige mussi rä!

    ja huvitav kas Ishkur’s Guide to digital music on ikka kusagil olemas? – naljakas lugemine ja kuulamine oli, nats ajast maas kyll – kui kursis pole siis uurige 😀

  18. April 12, 2010 at 23:01

    kusjuures johan, me saame keskmiselt 200-300 külastust päevas. niiet sel blogil on ka teisi püsilugejaid, kahjuks nad ei taha kommentaariumis sõna võtta 🙂

    mulle meeldivad tegelikult lood mis proovivad mingi teise nurga alt muusikat analüüsida. kasvõi “seminaritöö” vormis. ega muusikaleibelimine ei ole mingi uus asi, vaadake näiteks kuidas metalmaailmas läheb žanrieristus udupeeneks. ultra brutal death metal anyone?

    ja tegelt. “žanreid pole, on ainult hea muss” on sama palju poos kui “eristan neljasadat erinevat trummijabassi stiili”

    p.s. ishkur’s guide on siin: http://techno.org/electronic-music-guide/ vana hea kuld

  19. April 12, 2010 at 23:11

    Minu jaoks kadusid zanrid laias laastus teise laine arvuti tulekuga, ehk siis hetkest kui sampled teisele ringile läksid, see juhtus kuskil 90`date keskel, aga see on muidugi minu personaalne märgistamine. Samamoodi võiks uurida, kuidas keegi ise muusikat sektstionineerib. Endal olid kunagi kataloogid “eriti mõnus”, “ülichill” ja nii edasi. Viimased aastat üritan kuulata enamasti täisalbumeid ja enne pidusid lazerikraami.

    Loo autorile soovin head maailmamuusika avastamist, tundub põnev 🙂

  20. April 12, 2010 at 23:36

    ma sektsioneerin muusikat niimoodi:

    Itunes music library
    Itunes podcast library

  21. April 12, 2010 at 23:37

    tajoga kaasa tulles on minu lemmik zanr endiselt Dragon Ballad Metal

  22. 22 MM
    April 13, 2010 at 02:09

    Ei saa kommimata jätta. Tuleb ikka hagu lisada :).

    “sildistada saab midagi ehk aastaid hiljem, kui on vaja mingisugusele ajaloolisele arengule viidata, kuid antud hetkel toimub muusikas nii palju erinevates suundades arenevaid ja vahepeal kokkupõrkavaid asju, et on võimatu millelegi silti külge riputada.”

    Sildistamine on mu arvates nagu terminiloome. Ajalooline aspekt tõesti, oluline, kuid kriitiline mass, laiaulatuslik kasutus, sagedus jne. tingivad uute sõnade tekke. Väljendusvajadus tingib uued terminid ja miks ei peaks seda kasutama muusika puhul, kui tegemist on sisuliselt uue asjaga, mille jaoks oleks kõige mugavam mingi uus silt välja mõelda. Teiseks, see kokkupõrkamine ja syntees on väga intensiivne tantsumuusikas. On palju žanre, kus vajadus siltide järele nii suur pole ja saab vabalt millegi uuega lagedale tulla, kui vaja.

    “palju lihtsam ja arusaadavam on kui öelda, et ühes loos on kokku pandud vilepill ja biit on nagu hobuse kappamine ta tamp ta tamp ja teises on koos akordion ja vana hea juustuhauss. ja kõik saavad aru.”
    Kui sa selgitad oma setti nii, siis sry, ma kahjuks su peole ei jõua :). See ei ytle mitte midagi. Kui ntx sellise selgitusega teha mingisugust täiesti uut pidu, siis mis vennad kohale tuleks. Pakun, et mingid eriti eksperimenteerivad tüübid. Nii, suht pinnapealse selgitusega saab hakkama siis, kui on olemas eelteadmised. Ja siis need “kõik” saavadki aru. Aga ainult sellepärast, et neil kõigil on mingisugused assotsiatsioonid, mis sinuga seostuvad. Kui ja kas need on üldse muusikaga seotud, see on omaette küsimus. Kas ntx su publik oskab oodata, millist muusikat sa mängid? Kas sa tahad, et oskaks ja mingisugust muusikat ka sinuga seostataks ja kui oluline see sinu jaoks on? Et inimesed kysivad pärast yhe või teise loo kohta või tahaks kasvõi mingit umbkaudset setlisti.

    Mulle sildistamine meeldib. See on praktiline. Aitab aega kokku hoida ning eemale hoida sellest, mis ei meeldi. Mulle meeldivates žanrites toodetakse nii palju muusikat, et ei jõua seda “raw black metalit veel korra provida, äkki hakkab meeldima”. Keskendun parem meeldivale ja siinkohal ongi märksõnad abiks, mis aitavad orienteeruda ja ka väga palju uut avastada. Sildistamine on muidugi mõtekas siis, kui ka mingi sisuline vajadus on.
    Ma pole kyll eriline deffimees, kuid ultra brutal death metali ja brutal death metali erinevus on õhkõrn, kui üldse on. Pigem on tegemist lihtsalt labase turundusega, sest kui silma ei suuda teistmoodi paista, siis võiks ikka mingi ägeda nime endale välja mõelda. Sam Dunn tegi oma esimeses filmis suht hea alamžanrite jaotise. Edasine oleks juba liigne nyanssidega mängimine ja juuksekarva poolitamine.

    Kiire guugeldamine näitas, et Dragon Ballad Metalit ei eksisteeri. Sa paistad ainuke inimene olevat, kes seda žanri propageerib :).

  23. 23 Paul
    April 13, 2010 at 09:22

    Lugesin nüüd originaalpostituse ka läbi ja ghettotech on igatahes väga kummaline termin sellise muusika kohta (millele ka Madis vihjas). Usakad kutsuvad näiteks trance’i technoks, aga see on omaette teema. DJ Funk’i, Deeon’i, Assault’i ja selliste tüüpide radadega kõrvutades tekivad igatahes pea kohale küsimärgid 😀

    Latiino popmuusika on minu arust täiesti piisav termin. Endale kui favela/reggaetroni-ja-co-kaugele inimesele see muusika just sellisena tundub. Neid värvilisi sulgi võib zanritele külge toppida, aga mille jaoks ma ei saa aru.

  24. April 13, 2010 at 10:55

    MM tõi sisse muidugi hea asja: mõned žanrinimed “müüvad” paremini. ehk siis kõige ausam oleks peetri ja uku peo kohta öelda etnodisko. aga see kõlab väga viljandi folgi moodi. niiet hoopis seksikam nimi on “bootylicious ghettotech”.

  25. 25 Sir Ehala
    April 13, 2010 at 11:07

    paul, kas sa meelega teed nii vä? kui sa kuskil de janero või bueanas airese tänavalt toorelt nuga saaks kui keegi kuuleks et sa mingit deephouse (12min loopi) kuulad ja samas ütled baile või vastavalt cumbia kohta, et see on latiino poppmuusika, siis äkki sa enam nii ei ütleks, aga samas vahet pole, kui ei võta omaks ja ei kuula, siis võibki kõik olla teletupsudisko.

  26. 26 Uku
    April 13, 2010 at 11:55

    Music So Hot eesmärk on tuua sooje killukesi Maailmast meie kodusesse Eestisse. Algse postituse eesmärk on kogu kirevust süstematiseerida. Kuulajate kui enda jaoks. Iga üksiku eelmanitud žanri taga on terved mäed muusikat ja nende kodumaadel pühendatakse neile terveid pidudesarju. Rääkimata meeletust tempode ja rütmide variatiivsusest.

    Kõrvalmärkus: vilepillitechno ja super mario cumbia on meelega liialdused.

    Nende kõrval tundub läänemaailmas domineeriva 130bpm 4/4 sorteerimine natuke naljakana,..deep-tech-eletro-progressive-trance-ebm + igast popmusa. Ladina-Ameerika klubides hõigati kogu 130 bpm kraam “house” sildi all välja ja asi vask. Perspektiivi küsimus eksole 🙂

    Tutvustasin mõistet “Global ghettotech”, kuna seda kasutatakse mujal läänes MSH laadse muusika kokkuvõtmiseks. Umbes sama lai, nagu Ladinas üteldakse lääne muusika kohta “house”.
    Ma arvan, et mõiste looja on ghettotechiga arvestanud, kuna ta on räppar ja NY-st pärit. Kuid ma ei tunne Detroiti scene piisavalt hästi, et seda kommenteerida. Kui teada saan, siis pajatan 🙂

    Aitäh kõigile, kes siiamaani asjalikult kaasa rääkinud on. Võibolla tõesti tulnuks mul postitus rohkem läbi mõtelda ja see lihtsamalt kirjutada. Kuid oma kaasblogijatelt ma siiski eeldan, et enne kommenteerima kibelemist võetakse vaevaks postitus läbi lugeda ja sellesse süveneda!

  27. 27 Uku
    April 13, 2010 at 12:11

    linnastunud maailmamuusika on väga täpne, aga üsna keeruline. Maailmabass on mõeldav. Seda enam, et Critikal Worldbassi nime all nüüd Tallinnas uut sarja käima lükkab. http://www.krtr.ee/est/kava/worldbass/

    veel brainstormi:

    modernne maailmamuusika, maailmabiit, getomaailmamuusika….getofolk 😀

  28. 28 Paul
    April 13, 2010 at 13:01

    Iva selles, et kui selle muusikaga kodus ei ole, siis ajavad need terminid lihtsalt segadusse ja ei ütle mitte midagi. Seda tahtsingi öelda, muud ei midagi.

    Uku, ghettotechi koha pealt sai siia kunagi ka üks teema postitatud, mis võtab selle stiili päris hästi kokku:

    https://wellplayed.wordpress.com/2009/09/14/dj-godfather/

  29. 29 teetteeteed
    April 13, 2010 at 13:46

    Godfather ütles Detroidi ghettotechi kohta 2002. aastal niimoodi:

    “The press called it ghetto tech, a ghetto, street version of techno. It’s been the most mainstream music in Detroit for the last eight years. It’s also been the most hidden music because every single club plays this music. You barely hear techno or house or jungle or hip hop, you hear all ghetto tech. It’s played on commercial radio stations like urban radio stations. It crosses over to everyone because Detroit is real segregated, it’s the only music that crosses between the urban and the more suburban crowd.

    […]

    The most important thing to me right now is getting this music worldwide. It’s been hidden in Detroit for the last 10, 15 years. People think when they go to Detroit it’s techno city, when it’s not. If you have a good ghetto tech record, you sell 1.000 to 15.000 copies of that record in Detroit alone for the first six months. That’s how big the demand is, and that’s just three record shops.”

  30. 30 MM
    April 13, 2010 at 14:52

    Etnodisko :). Super! Iseenesest pole terminil viga midagi. Suht hästi katab kontseptsiooni (maailmauusika+kaasaegsus). Kuna mulle see muusika seostub just väga palju tehnoloogiaga, siis pakun välja ntx etnoelectro.
    Modernne maailmamuusika ja etnobiit on ka täitsa mõnusad. Etnobiit on vähe slängiliku konnotatsiooniga, kuid päris tabav ikkagi.

  31. 31 Sim
    April 13, 2010 at 15:50

    Waow paris syngeks laheb teema, ei oleks arvanud et siin nuga saamisest hakatakse raakima aga ega getokultuuris nii asjad kaivadki (:

    Paul onneks lopuks sonastas valja selle mis mul jai ytlemata – segadust/nalja ei paku MSH muusika, vaid terminid millega seda meiesugustele MSH vohikutele tutvustati. Maitse yle ei vaidle / kakle siin keegi.

    Arvan et nyyd oleks oige mul vait jaada ja aeg seda vaadata:

    bootylicious;)

  32. April 13, 2010 at 16:01

    ja siis küsib MSH võhik, et kas see ongi Cumbia?

  33. 33 Sir Ehala
    April 13, 2010 at 17:09

    ei, seal ei ole, aaa siin näiteks on küll tugevad cumbia mõjutused

    eriti korralikku cumbia algupärandit saab täna Nokia kontserdimajas Gotan Projectil kuulata
    ja neljapäeval vaadake MI’d ka, seal on nende intekas, mis eile tehti Clazzis, teen ka veits lolliks seal end 🙂

  34. April 13, 2010 at 17:12

    eino kamoon peeter, kui te sellist mussi MSHil mängiksite ma käiks isegi veel tihedamalt kohal. a praegu mängid sina peamiselt ikka baltimorei remikse (viimasel ajal muud popimat kraami ka). ja uku mängib peamiselt regetoni.

  35. April 13, 2010 at 17:26

    1) slummides ja getodes teavad kõik kirjaoskamatud ja 2 klassi haridusega nuga andvad narkarid, mis on global ghetto tech ja worldbass (eesti analoogia kohaselt kõik kopli köögiriistamehed on äärmiselt erudeerunud melomaanid) – hahaha

    2) http://www.youtube.com/watch?v=kfEhHqCOGrw draakoni ballaad deluxe! (tean et see on minu jaoks libe tee, sest uku kunagi 5 aastat tagasi lasi mulle oma arvutist sellist mussi ja jagab seda teemat kõvasti paremini)

    3) mitte nagu Sim’ile, pakub mulle MHS muusika äärmiselt nalja ja segadust ja pean seda äärmiselt labaseks … no offence, aga ma lihtsalt ei haaku ja ei paku huvi ka – see on rohkem küsimus sellest, mis kultuurikontekstist keegi huvitub jne jne.

  36. April 13, 2010 at 17:30

    tegelt vist asetub draakoniballaad kusagile sinna eelmise lingi ja selle lingi vahele..
    näiteks jaapani mängundusmaailmas on see kõva sõna.

    ja teate mis… me mõtlesime selle termini ükspäev ISE välja.

  37. 37 madis
    April 13, 2010 at 18:22

    @MM
    ““palju lihtsam ja arusaadavam on kui öelda, et ühes loos on kokku pandud vilepill ja biit on nagu hobuse kappamine ta tamp ta tamp ja teises on koos akordion ja vana hea juustuhauss. ja kõik saavad aru.” Kui sa selgitad oma setti nii, siis sry, ma kahjuks su peole ei jõua.”
    See oli mõeldud ülilihtsustava näitena. Mitte reklaamtekstina. Iseloomustamaks ainult helisid.

    Igatahes, nagu Sim, Mowka, Peeter ja Tajo just järjestikkustes kommentaarides tabavalt välja tõid, on MSH-i muusika äärmiselt kirev. Kas seda kõike on vaja ühe katuse alla panna? MSH vs Öötöö videos on juppe The Who’lt, Papa Roach’ilt, The Lion King’ist, you name it. Kas ei ole lihtsam mitut terminit kasutada? Samas, kas blues, soul, funk ja rock ei ole Detroidi, Chcago ja Baltimore tüüpidele samavõrra pärimusmuusika, mis ……..(Uku oskab kindlasti selle lünga siin täita) Buenos Airese, Rio de Janeiro, Bogota tüüpidele või ……… Belgradi, Minski tüüpidele või ……. (siia sama jutt Aafrikast).

    Kui mult küsiti, mida ma laseritel mängisin, siis ütlesin lihtsalt midagi stiilis “energilist muusikat” ja siis mõned täpsustavad sõnad olenevalt küsijast. (praeguseks on vist sõna laserimuss küllaltki ennast sisse töötand)

    Aga selle ghetto tech’i juurde tagasi tulles (mõtlen siis erinevate mandrite getodest tulnud elektrooniliselt töödeldud muusika või midagi sinna suunda), et sassiajamist ghettotechiga vältida, võib ehk tech’i asemel kasutada sõnad digital või digitaalne. Umbes nagu Major Lazer on digital dancehall. Digital cumbia, digital misiganes.

  38. 38 madis
    April 13, 2010 at 18:40

    üldsegi, kuna eesti naised korralikult buutisheikima hakkavad? praegu on see jerk- dance vist mingi uus kuum teema. olete näinud kuidas ghettotechi järgi detroidis tantsitakse? seda ei ole ju raske ära õppida, nõuab natuke harjutamist (ja suuremaid tagumikke). keegi ei tantsi eestis tektonikut, küll aga võib vist hardstyle pidudel näha jumpstyle’i. ainsad, mida piffid oskavad on lambada, macarena ja ymca.

  39. 39 MM
    April 13, 2010 at 19:02

    @Johan

    On see Dragon Metal Ballad nöökimine metalit kuulavate inimeste suunal? Mis puutub aga nendesse kahte linki, siis seal all on märksõnad olemas, mis stiilide synteesiga tegu (hard rock, heavy metal, power metal). Esimene kaldub hard rocki, teine power metali suunas. Kõik žanrid on laialt levind ja laia kuulajaskonnaga.

    @Madis

    No see koondnimetus on kahe otsaga asi. MSHi puhul arvan, et siis tekiks mingi assotsiatsioon ka just inimesele, kes nii huvitatud asjast pole. Kes on rohkem huvitatud, hakkab niikuinii lähemalt neid erinevaid stiile uurima. Kui rõhuasetus on maailmamuusika elementidega tantsumuusikal kõikjalt maailmast, siis võiks ju olla midagi, mis selle kokku võtab. Hoolimata sellest, kui see pidu pole nii stiilipuhas ja mõni techno, hausi vms. lugu sisse ära eksib. Kui mingit asja iseloomustad, siis võtad ikkagi ju kandva teema aluseks. Midagi, mis teistest elementidest selgelt yle on.

    Digital on tegelt hea point ja kuna GGT pole mingi juurdunud termin, siis kindlasti annaks veel midagi paremat välja mõelda, et esialgse ghettotechiga keegi segamini ei ajaks.

  40. April 13, 2010 at 19:30

    ja teine asi on igast juutuubide ja wikipeediate põhjal pinnapealsete järelduste tegemine igast zanrite kohta 😀

    MM sa tabasid ilusti ära et tegu on lausa mõnitamisega … mul on peres neli liiget ja neist 75% on täielikud metalihaiged ja mina eriti enam ei salli, aga valdan teemat piisavalt, et narrida… ma ju ytlesin, et tegu on ise välja mõeldud terminiga, mis tol hetkel tabas nii täpselt, et kohe piinlik. point ongi selles, et enamus neist nimedest on sellised folkloori kuuluvad insaid leiutised, mis rulluvad kuidagi meinstriimi ja sõnavarasse. kes ei tahaks olla mees kes leiutas rock’n’rolli või house (kas keegi üldse teab, miks house muusikat nii kutsutakse?). ja see tekitabki inimeste suures edulootuses sellise pasarahe nagu “World music 2.0” või …

    aga ausalt närvi ajab juba see igast terminite eestistamine ja uute sõnade toomine muusikasse siin teemas..

    on ainult rosoljehauss ™!

  41. 41 MM
    April 13, 2010 at 20:26

    @Johan

    Miks sa arvad, et mina omad järeldused Jutuubi või wiki põhjal tegin :). Sa tunned mind sama palju, kui mina sind. Ma lihtsalt juhtisin su tähelepanu, et tuubis olid sellised märksõnad, mis kirjeldavad antud muusikat väga hästi. Iga vähegi kursis olev inimene teeb vahet poweri ja heavy vahel ja teab ammugi, mis on hard rock.
    Ma ei viitsi suga kuskil netiavarustes metalimõõku ristata, sest kuigi sa väidad, et sa tead, millest räägid, siis mul on millegipärast tunne, et sa väga ei tea, sest lahmid suht suvaliselt. Kuidas sa saaksidki millegagi kursis olla, kui sa seda teemat vihkad või see sulle ei meeldi. Metaliga on siiki nii, et see kas kõnetab või mitte. Ja kui ei kõneta, siis ei kõneta.

    Dragon Ballad Metal on aga täielik möödalask. Vähemalt muusikaliselt. See on täpselt samasugune nagu ultra brutal death metal. Mis puutub metalisse, siis enamjaolt on alamžanritel sisuline põhjus. Ma juba eelnevalt viitasin Sam Dunnile. Ta esimeses filmis on alamžanrid sisuliselt õigustatud, aga see tähendab midagi ainult selle jaoks, kes mõistab selle muusika nüansse ja teab ntx mingisuguseid prototüüpbände. Kui ei tea, siis ongi kõik yks suur metal ja ylejäänud tundub mõttetu.

    Ja eellest on muidugi kõige raskem aru saada, mida sa bitchid. Keegi ei käsi sul ju vooluga kaasa minna. Terminiloome on niikuinii fanattide pärusmaa, kes teevad seda selleks, et nö. omasugustel oleks lihtsam ja kui kellelgi peaks huvi tekkima, siis tal on mingi alusmaterjal olemas. Kui su jaoks on kõiks yks suur disko, siis mis see sulle üldse korda läheb, kui palju mingis žanris alamžanre on ja kas on vaja mingisuguseid koondnimetusi. Sa pane haus, techno trance ühte patta, sega segamini ja siis ole rahul sellega, et see on “äge muss”. Teed ainult ennast lolliks, kui suvaliselt paugutama hakkad, aga millegipärast arvan, et Undergroundi sa oma Dragon Metal Balladi teadmistega ei roni, või mis?

  42. April 13, 2010 at 20:33

    Jo: zanri house tekke kohta on mitmeid teooriaid. Mul hetkel meenub nendest 2:

    Yks oli see et need esialgsed peod toimusid sellises Chicago klubis nagu Warehouse, ja kohalikud plaadipoed hakkasid panema teatud sektsioonide nimeks kas warehouse voi house – mis tahendas muusikat mida Warehousis mangiti/kuuldi.

    Teine variant on see et nimi tuleb sellest et seda muusikat peamiselt tehti kodus/majas, odavate vahenditega, pigem kui suurtes kallites stuudiotes.

  43. 43 MM
    April 13, 2010 at 20:46

    Bootyshake’id, see juhtub vast siis, kui igast blokid maas ja enam ei häiri see, kuidas keegi ümberringi tantsib või kas keegi vaatab, kuidas ma tantsin. Bootyshake’i pole näinud, perreot olen paar korda näinud (Tartus muideks). Muideks, Tartus tantsivad nii poisid kui tydrukud eranditult paremini kui Tallinnas.

  44. April 13, 2010 at 21:37

    mm:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_metal_subgenres#
    ma tean heavy-metalist ainult seda dragon ballad metalit seal.

    -“oooh.. it aint about the disco, it aint about the underground…”
    -“ooh i like disco, i like underground”

  45. April 13, 2010 at 22:05

    Suht muret-tekitav oleks kui keegi hakkab keset pidu bootyt sheikima 😀 ..tekiks selline tunne justkui oleks keset mingit nilbet MTV hiphop videot, pimps&hoes stylee. Aga suht kindel et ykski endast lugu pidav Eestlanna ei teeks midagi sellist nagunii..

  46. April 13, 2010 at 22:30

    ou kamoon. shake what you’re momma gave ya. tantsimist ei pea nüüd küll häbenema,

  47. April 13, 2010 at 23:23

    aga ärgem vaielgem. tuunime kõik ennast hoopis kõige paremat eestikeelset muusikablogi lugema: http://snatchandrun.wordpress.com/

  48. April 13, 2010 at 23:36

    ei see tissivaib toimib paremini kyll kui mingid lincolnid 😀

  49. 49 MM
    April 14, 2010 at 11:43

    Ma sellist asja ei ootakski: http://www.dailymotion.com/video/xa4cvx_major-lazer-pon-de-floor-ft-vybz-ka_music

    See oleks vast liiga palju tahetud :).
    MTV on lihtsalt kõik ära rikkunud ja seksikama tantsimisega kaasnevad negatiivsed konnotatsioonid. Arvan hoopis, et kui keegi peol tantsustandardist kõrvale kaldub ja ta teeb seda hästi, siis ta paneb hoopis ülejäänud vähe täbarasse olukorda, sest teistel need oskused, julgus, tahe, piirnguteta tunne puuduvad. Ja siis vaatad, et “oh, mis see nyyd teeb. Ma kyll nii ei teeks.” Aga kui tantsimine on eneseväljendus ja sul on ymbritsevast täiesti kama kaks, siis siuksed mõtted pähe ei tule.

  50. April 14, 2010 at 13:58

    põhi lemparid on need, kes “dance like noone is watching” end täiesti lolliks teevad :D:D:D

  51. 51 Sir Ehala
    April 14, 2010 at 14:50

    johan, kui sul tglt nagu peale jauramise midagi öelda ei ole eriti, siis “mõtiskle” ikka oma blogis palun….mäletad see on siin http://noswetenberger.wordpress.com/ – potentisaali on ju…
    selles mõttes, et ma reaalselt tean paari inimest, kelle sa oled oma igas topicus väsitamisega ära hirmutanud..irooniline veits, sest ise oled arvamusel, et ainult sina loed seda, hea vähemalt, et eesti keeles kirjutame, et kui mingi viide on RBMA blogis meile, siis keegi ei saa aru ja ei ole vähemalt nii mark…..

  52. 52 tiith
    April 14, 2010 at 17:53

    Päris pikalt panete, kuigi see asi on ju suht lihtne…

  53. April 14, 2010 at 18:00

    loe nyyd uuesti läbi ja näed , et mul on olnud küllaga öelda ja sa peakski sellest aru saama, et kõik negatiivne ei ole automaatselt jäuramine.
    muidu on nii, et need kes negatiivset tagasisidet annavad on jäurajad ja kes kiidava on ok. juhin tähelepanu et kui välja jätta mm, siis positiivselt on selle teema kommentaariumis kirjutanud vaid wellplayedi organisatsiooni liikmed ja ülejäänud nagu näiteks mina, sim ja paul(kes on tknt mees) on puid alla saanud oma arvamuse avaldamise eest… mulle käib närvidele see vastuvaidlemine igale arvamusele või naljale. ma tunnistan, et mulle ilgelt meeldib kõik naljaks keerata, kui asi farssi juba meenutama hakkab. ma oma esimeses postituses juba tõin välja, et suhtuge respektiga.. ja kui ei, siis ma ka ei respekti ja ma ise olen ka päris ära hirmutatud aga samas tean väga paljusid inimesi, kellele sinu närviminemine lõbu valmistab:D

    ärge olge nii suhkrust, et iga vihmahooke teie sydamed sulatab ja solvumist tekitab. ja alati on see keiss just sinuga peeter. madisega vaidlused on ka aktuell, aga neis on tunduvalt rohkem sisu ja teineteise mõistmist ja vähem solvumist. ja seda enam, et see ei ole isegi sinu kirjutatud artikkel ja artikli autor saab väga ilusti aru sellest, et arvamusi on erinevaid ja ei kaitse omasid nagu mingi kana.
    ärge mängige tola:D

    Ja kindlasti on wordpressil mingi option , et ban user… Ma hea meelega ei kirjutaks siia midagi, aga lihtsalt niii lõbus see kuum kraam:D

    REKLAAM
    vana paroolid kadunud ja uus blogi asub siin:
    http://johantali.tumblr.com

  54. April 14, 2010 at 18:03

    teema lõppes 18.nda kommentaari sõnadega ja tegelt. “žanreid pole, on ainult hea muss” on sama palju poos kui “eristan neljasadat erinevat trummijabassi stiili”

    ja klassika algas sealt edasi 😀

  55. 55 Sir Ehala
    April 14, 2010 at 20:21

    no praegu on mingi tuhandes värk juba minul sinuga johan, sa ei saa öelda, et ärge iga asja peale minge närvi ja sa räägid endale vastu ju…sa ei võta asja respektiga absoluutselt, sa võtad ühekülgse ülbusena seda ja käitud ka vastavalt, nii et…mulle absoluutselt meeldib see muss mida sina hannes paul teet siim kuulata ja kiidan takka ja kui mingid asjad ei meeldi, siis jätan ütlemata või ütlen nii, et see ei kõlaks nii, nagu ma teeks ise kõike hullult paremini teistest. sa lihtsalt nende kommentaaridega, minu jaoks panid eriti korralikult piirajasse, inaff vist, enam ei hakka sinuga enam sitta loopima (viimane sõna nii eesti kui inglise keeles)

  56. April 14, 2010 at 20:56

    ladies, get a room

  57. 58 Paul
    April 15, 2010 at 11:33

    Meie kommentaarium ju ongi selle jaoks, et end väljendada. Kui näiteks minule isiklikult midagi ei meeldi või miski natuke kummalisena tundub, siis ma ka ütlen seda välja. Sama teema, kui midagi väga meeldib.

    Kõik need erinevad arvamused, taustad ja seisukohad teevadki selle blogi huvitavaks. Näiteks Johani kahetimõistetavate ja kohati mõistmatute kommentaarideta oleks see ilmselt paganama igav (nohiklik) blogi. Selliseid tegelasi võiks siin ausaltöeldes rohkem olla! Kus on jonnipunn Morten?? 😀

    Blogis üksnes suhkruvatijuttu lugedes jääks lihtsalt tukkuma või ei viitsiks enam üldse sellesse jamasse süveneda. Shit-stirring on minu arvates kõikide foorumite lahutamatu komponent ja see käib asja juurde. Endale küll meeldib aegajalt natuke õli tulle visata ja jälgida, mis arengu arutelu võtab ja kui leili keegi läheb 😀 Mõnikord on tagasi vaadates naljakas ka enda üle naerda ja imestada kui tähtsusetu jura pärast hoogu sattusin.

    Tervet seda asja ei maksa liiga tõsiselt võtta ning mingil määral võiks seda värki siin isegi meelelahutusena võtta 😀

  58. 59 hahn.
    April 15, 2010 at 15:48

    pole küll aega kogu (blabla-) feedi lugeda, aga, soovitaks samal teemal sellist lugemist: ‘sonic warfare’ by steve goodman aka kode9
    http://www.amazon.co.uk/Sonic-Warfare-Ecology-Technologies-Abstraction/dp/0262013479
    üks peatükk suht samal teemal, planet of slums/planet of drums.
    ‘what affective mutations of the urban environment are activated where slum, ghetto, shantytown, favela and housing estate rub against hypercapital?’

    lisaks palju huvitavaid fakte, a’la ‘hitleril oli oma dj kes mängis 3 deckiga propagandamussi’ 😀

  59. 60 madis
    April 15, 2010 at 19:33

    100% nõus Pauliga

  60. 61 Uku
    April 15, 2010 at 22:43

    @ Tajo – nagu Gotan just ETV-s ütles, on cumbia digital rohkem downtempo stuff. Ma mängin sellist kraami tavaliselt oma esimese seti ajal. Nii 23 paiku.

    @ Johan – getodes süvenevad kutid tavaliselt oma žanrisse ja ei vaeva oma pead GGT-ga. Kohalike jaoks on baile/cumbia/etc lihtsalt rahvamuusika uusvorm. GGT-d kasutavad inimesed, kes üritavad terves maailmas toimuvada end kursis hoida.

    MM võttis tantsimise väga hästi kokku. Dance like no-one’s watching! Kõik häbenejad võivad pimedas nurgas “enda lolliks tegemist” edasi näpuga näidata ja kinganinasid vahtida. Küll õllede edenedes välja tulevad.

    @hahn. – aitäh viite eest! Panen enda wishlisti 🙂

    Ning kallid 4/4 taktis farsi genereerijad. Te panite siin praegu minu valmimisjärgus maja põlema ning siis viskasite õli tulle õigustusega “see põleb juba”. Vahepeal tuli viisakuse pärast paar jääkuubikut ka sekka. Ma oleks eelistanud asjatundlike kommentaare, kuidas maja võimalikult heaks saada. Jah, meil on vaba kommentaarium, kuid taktitunne võiks säilida.

  61. April 16, 2010 at 05:23

    mis taktitunne, me ei oska beatmatchidagi :O

  62. April 16, 2010 at 12:41

    word @ uku
    word word @ tajo!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Well Played, Sir

Muusikablogi muusikasõpradelt muusikasõpradele. Kui sul on mõni omatehtud lugu, remiks või miksteip, mida tahaksid siin promoda, siis kirjuta meile: wellplayedblog@gmail.com

Statistika

  • 184,909 lööki

%d bloggers like this: